Näytetään tekstit, joissa on tunniste teema. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste teema. Näytä kaikki tekstit

perjantai 10. elokuuta 2012

Vieraskirjan toteutus

Hei ja pahoittelut blogihiljaisuudesta! Viimeiset työviikot olivat jotenkin ylitsepääsemättömän raskaita, energiaa ei jäänyt suuremmin tuhlattavaksi työpäivien jälkeen. Häihin on enää kaksi viikkoa huomenna, mutta stressitaso on ainakin toistaiseksi ihan siedettävällä tasolla. Sellainen olo, että kyllä kaikki tulee ajallaan hoidettua =)

Yksi asia on jäänyt viime viikoilta esittelemättä, minkä esittely on tarpeen, nimittäin vieraskirjamme toteutus. Joskus viime talvena jo törmäsin hienoon ideaan netissä surffaillessani, perinteinen vieraskirja oli korvattu postikorteilla, joihin vieraat jättivät terveisensä. Tällainen tuli nyt meillekin käyttöön. Tekstipuolella korteissa tiedustellaan vierailta ohjeita avioelämään, mielikuvia hääparista sekä yleisiä terveisiä.

Ja kuvapuolelle tuli jotain, mitä olemme tässä vuoden aikana kasailleet ja mitä olen tännekin postaillut Rakkaus -postauksissani: ihania sitaatteja kirjoista!


Kortit tuli tilattu Ifolorin kautta, nimenomaan postikorttiohjelmasta. Kävi vielä hyvä tuuri, että tilailin kortteja sellaisena päivänä kun kortit olivat viimeistä päivää tarjouksessa :)

Ja kyllä, korteissa ei lue, mistä sitaatit ovat peräisin ^^. Vähän haastetta ja ihmeteltävää (ja puhuttavaa) sitä kautta iltaan. Ja tietysti englannin kieli tuo vaikeuksia suurimmalle osalle vieraista.


sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Käsiohjelma juhlaan

Vaikka paikkakorttien muoto onkin vielä päättämättä, ja hääkarkit onnettomasti vaiheessa, olen kuitenkin jotain saanut aikaiseksi häiden pöytäkoristelun suhteen.

En pidä perinteisistä kolmion mallisista, pöydällä pystyssä tonottavista ohjelmatiedotteista. Tästä syystä tuli lähdettyä tekemään vähän vaikeamman kautta, jokaiselle henkilökohtainen "käsiohjelma." Hirmuisasti pikkuesitteillä ei ole informatiivista arvoa, mutta ovatpahan sieviä!

Etukansi.


Käsiohjelmassa on kansineen kahdeksan sivua, eli kaksi kaksinkerroin taitettua arkkia. Ohjelma on kooltaan neljäsosa a4:sta eli noin postikortin kokoinen.

Ensimmäinen aukeama.

Kun vihkosen avaa, ensimmäisellä aukeamalla on vain Arwen Iltatähden siteeraus. Päästin tyhjää tilaa rakastavan esteettisen silmäni kunnolla vauhtiin käsiohjelmaa väsäillessäni ^^'

Keskiaukeama.

Keskiaukeamalta löytyy juhlapäivän menu, sekä hää"logoksemme" muodostunut siivekäs avain. Se on muuten alunperin peräisin weddingchicksien ilmaisgrafiikoista.

Kolmas aukeama.

Viimeiseltä sivulta löytyy sitten karkea ohjelma, joka antaakin lähinnä osviittaa illan kulusta vierailla varsinaisen informaation sijaan.

Takakansi.

Takakannesta löytyy Edward Cullenin sitaatti Eclipse-kirjasta. Olisin halunnut kumpaankin sitaattiin merkitä, kuka sen on sanonut ja missä, mutta miehekkeellä on niin vahva inhohäpeä Twilight-saagaan liittyen ettei sen lähdettä saanut mainita. Vaikka sitaatti kuulemma kiva olikin =D.



Lisäksi olemme jo jonkin aikaa sitten hakeneet ruokaservetit tukusta. Alun perin menimme hakemaan Dunin kangasta jäljitteleviä, valkoisia servettejä. Löytyi kuitenkin niin kivan vihreitä kuviollisia, että päädyimmekin hankkimaan servetit teemavärin mukaisesti. Onneksi pöytäliinat tulevat olemaan valkoiset, niin ei tule (toivottavasti) vihreän yliannostusta.

Laitan serveteistä kuvia taitteluineen heti kun saan loput hääkarkkirekvisiitat luokseni ja saan karkkipurkit mukaan koeasetelmaan!


sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Mission accomplished: Taskukello löytynyt

Aberdeenin reissullamme oli isäntäkoulun puolesta meille järjestetty perinteinen skotlantilainen tapahtuma, Ceilidh. Sitä varten toivottiin, että meillä osallistujilla olisi jotain tartaanikuvioista päällä, joten eksyin paikalliseen, astetta fiinimpään souvenir-kauppaan. Tartaanikuvioisena ostin pari rusetilla varustettua pinniä, mutta lisäksi löysin miehelle häitä varten taskukellon!


Suomesta olinkin jo kelloa etsinyt, mutta täältä löytyi vain sopimattomilla metsästyskuvilla koristeltuja tai ylihintaisia kelloja. Sen sijaan tässä Aberdeenista löytyneessä kellossa on täydellisesti hääteemaamme sopivaa kelttikuviointia (keskellä skotlantilainen symboli) ja hintakin oli budjettiystävällisempi, euroihin muunnettuna kellon hinta on hieman alle 60 euroa.


Kellosta aukeaa molemmilta puolilta luukut (taustaluukun aukeamisen voi estää vain pitämällä kättä edessä) ja sisältä paljastuu kellonajan lisäksi myös kellon koneisto.

Olen kyllä uskomattoman tyytyväinen tähän löytöön, ja myös mieheke hyväksyi kellon =D

Mitäs pidätte?

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Pöytäkoristelusta

Nyt kun häihin on tasan viisi kuukautta (!) voisi olla aika valottaa hiukan pöytäkoristesuunnitelmia. Juhlapaikan puolesta pöydille tulee kauniisti kirjaillut valkoiset pöytäliinat, mitkä eivät juhlapaikan hallitsevien vihreiden seinien ansiosta kaipaa enää teemavärin mukaisia kaitaliinoja tai muita vastaavia.

Pöydille tulee liljoista ja mahdollisesti muista valkoisista kukista ja vihreistä lehdistä koostuvia kukka-asetelmia vihreisiin maljoihin. Mutta vuorotellen kukka-asetelmien kanssa pöytiin tulee tällaisia koristemaljakoita:

Helmet ja nopat vähän tarkemmin sekaisin aseteltuina vielä.

Olemme hankkineet Kodin Terrasta sekä kirkkaita että vihreitä lasihelmiä. Niiden pariksi laitetaan sitten joko vihreitä tai kirkkaita noppia tuollaisiin kantikkaisiin Ikean maljakoihin. Mieheke enemmässä määrin ja minäkin pidämme kumpikin erilaisista peleistä, joten nopat sopivat meille hyvin pöytäsomisteiksi.

Lisäksi noppamaljakoiden vuorottelu kukkien kanssa leikkaa kustannuksia mukavasti, kukat ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia. 

Kukka- ja noppa-asetelmien lisäksi pöytiin tulevat luonnollisesti pöytänumerokyltit, paikkakortit sekä servetit ja "käsiohjelmat" kaikille vieraille, kaikki noudattaen vihreä-valkoista teemaa.
Sitten kun saan keksittyä millaiset paikkakortit haluamme, teen mahdollisesti koekattausta.

Mitäs pidätte maljakkoideasta?

lauantai 17. maaliskuuta 2012

Kaasojen pukeutuminen

Huhhuh, olipas erilainen reissu tällä kertaa! Olin varaillut meille sovitusaikaa viime maanantaina, ilmoittaen, että kaksi kaasoa ja 7-vuotias morsiustyttö olisivat tulossa sovittamaan Alexia Designin pukuja. Kun tänään saavuimme paikalle, oli paikalla kaksi muutakin seuruetta (mikä mielestäni oli vähän typerää kun aika oli kuitenkin varattu...).

Ensi sanoiksi kerrottiin, että merkiltä ei muuten heillä ole yhtään pikkuväen pukua, eli Raumalta asti sovittamaan saapunut kummityttöni ei saanut mitään sovitettavaa! Ihmettelin miksei asiaa voitu puhelimessa kertoa alkuviikosta..

Myös kaasojen pukujen kanssa oli ihmettelemistä. Alexian nettisivusto ei ollut ajan tasalla, ja moni puvuista, joita kaasoni olivat miettineet, eivät olleetkaan enää tämän vuoden mallistoissa. Mieleiset kuitenkin löytyivät, niitäkään ei kuitenkaan sovitettavaksi asti. Kaikista sovittamaan tulleista otettiinkin sitten vain mitat, ja heille tilataan nyt puvut mittojen mukaan.

Tällaiseen pukuun kummatkin kaasoni loppujen lopuksi päätyivät:


Toivottavasti näyttää yhtä hyvältä sitten livenäkin.

Kaiken kaikkiaan palvelu ei ollut lainkaan sellaista kuin olen yrityksessä tottunut saamaan. Tietysti, oli kiireinen lauantaipäivä ja viimeinen aukiolotunti, myyjä varmasti väsynyt jne. Silti, jos molemmille asiakkaille eli kaasoilleni välittyi mielikuva "ärsyttävästä myyjästä", ei ole ihan sopivaa asiakaspalvelua, etenkin kun miltei 300 euron pukuja ollaan ostamassa. Ja kummityttöni ja hänen äitinsä puolesta tosiaan harmitti, mittojen ottamisen takia joutuivat ajamaan tunnin suuntaansa... Kaiken kaikkiaan, sietää tulla hienot puvut kolmen kuukauden päästä!

Tänään tilaamaan!

Tänään olisi ohjelmassa mennä sovittelemaan ja tilaamaan kaasojen sekä morsiustytön puvut. Menemme isolla porukalla Juhlavaan, ja tytöt pääsevät mitattaviksi ja sovittamaan Alexia designin pukujen kokoja.

Mahdollisesti tilaukseen päätyviä.

Puvuissa on melko pitkä toimitusaika, siksi olemme näin aikaisessa. On sitten mahdollista vielä tehdä muutostöitä, jos ne ovat tarpeen (7-vuotiaan kummitytön kohdalla pituuden kanssa pitää varmaan ainakin vielä vekslailla).

Sitä on itsekin ihan tohkeissaan vaikka sovittelu ei itseä koskekaan! =D

maanantai 18. heinäkuuta 2011

(Reilu) vuosi ennen häitä

Hei me mennään naimisiin -blogin Morsian oli löytänyt Häät-lehden sivuilta mahtavan muistilistan, jonka oitis varastin =D
Hieno tuki sille, mitä tällä hetkellä oikeasti pitäisi suunnitella (kutsukorttien sijaan ^^)


Jos haluatte mennä naimisiin kirkossa, etsikää mieleisenne ja varatkaa se ajoissa.
Kirkko on tosiaan jo varattu, ihana keskiaikainen Ulvilan kivikirkko. Ulvila on myös miehen kotikunta, ja tämän vanhemmat asuvat siellä edelleen, niin hyvä valinta siltäkin kannalta.

Laatikaa vieraslista. 
Vieraslistasta on ollut jo sen verran puhetta, että 50 henkeen kaikki vieraat eivät mahtuisi, tämänhetkinen luku on n. 80, hääpari mukaan lukien. Teemme sitten vain karkean jaon, että kumpikin saa kutsua 39 vierasta.

Tehkää budjetti.
Budjetiksi on päätetty 5000 euroa, josta omavaltaisesti suunnittelin, että vihkisormus ja hääpuku saavat tarvittaessa tursuilla ulos.

Valitkaa häiden pitopaikka ja tarjoilupalvelut.  
Häiden pitopaikaksi on tällä hetkellä harkinnassa Junnilan leirikeskus Porin Reposaaressa, upean miljöönsä vuoksi. Sisätilat täytyy vain ensin päästä näkemään.
Ruokailupitopalveluksi on tällä hetkellä harkinnassa sellainen kuin Viikin Helmi. He kun kehoittavat nettisivustollaan haastamaan heidät, ja toiveissa on hiukan tavallisesta poikkeava menu. Tästä lisää myöhemmin ^^.


Junnilan leirikeskuksen pihapiiriä.


Varatkaa valokuvaus ja videokuvaus kirkkoon ja juhlapaikalle.  
Videokuvausta en halua missään nimessä, mutta valokuvaus on mietinnässä. Viralliset potretit haluaisin ehkä ennemmin studiokuvina (esim. Elämyskuvassa), mutta juhlissa kuvaamiseen luultavasti värvätään joku lähipiiristä, kummankin ystävissä kun on innokkaita valokuvaamisen harrastajia ja ammattilaisia. Samainen ystäväpiiri voi sitten ottaa myös miljöökuvia juhlimisen lomassa. 


Elämyskuvan galleriasta parhaimpia.


Suunnitelkaa hääjuhlanne musiikki ja varatkaa orkesteri.  
Orkesterille ei luultavasti ole tarvetta, kun suunnitelmissa ei ole tanssimistakaan. Tarkoitus olisi soittaa valittua musiikkia ihan vain taustamusiikkia levyiltä. Tästäkin jossain vaiheessa omaa postausta. 

Suunnitelkaa, missä vietätte hääyön ja mihin lähdette häämatkalle.
Tätä täytyy vielä harkita.

Miettikää millaiset kuljetukset haluatte kirkosta juhlapaikalle sekä illalla häistä hääyön viettopaikkaan, ja tehkää varaukset. 
Hääautosta itselläni on monenlaisia visioita, joista kaikista sulho ei ole samalla kannalla... =D


lauantai 16. heinäkuuta 2011

Inspiraatiota

Kasasin pienen kollaasin itseäni miellyttävistä hääelementeistä. Teemavärit käyvät luultavasti melko selväksi kollaasista ;).


Kukka-asetelmat kuvissa ovat liian prameita makuuni, mutta muuten esimerkiksi kattauskuva näyttää todella hyvältä. Paperitavara näyttää myöskin hienolta, tosin valkoinen on niissä liian puhdassävyistä, kaipaan pergamentin keltaisuutta, muinaista henkeä.

Hääpukeutumiseni korut rakentuvat helmien ympärille. Sormukset tulevat olemaan keltakultaa, mutta muuten hopea saattaa esiintyä koruissa (olen mm. iskenyt silmäni erääseen potentiaaliseen tiaraan).
Kampaus tulee olemaan kiharaa, ja niin - keskellä alhaalla näkee hääkenkieni teeman. Kyllä, aion laittaa jalkaani tennarit, Conversen light acousticit, nahkaisina, ja joko vihreinä tai valkoisina.