Näytetään tekstit, joissa on tunniste kattaus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kattaus. Näytä kaikki tekstit

tiistai 4. syyskuuta 2012

Kukat häissä


Hääkimppuni sai kehuja edellisessä postauksessa, niin tuli mieleen postailla muutenkin häidemme kukkakoristeista. 

Kaikki kukka-asetelmat teki siis sulhasen isä, ja upeaa jälkeä tuli. Itse en kukista mitään ymmärrä =D, mutta esitin toivomuksen liljoista ja muista valkoisista kukista, muuta väriä kuin vihreää en halunnut niihinkään. 
Varsinainen lilja on voimakkaan tuoksuinen, niin ymmärtääkseni kimpussani ja asetelmissa käytettiin valkoisia värililjoja, jotka ovat miedomman tuoksuisia ja myöskin näyttävämpiä.

 
Omaa kimppuani varten näytin muutamia inspiraatiokuvia erilaisista valuvista kimpuista, ja upean massiivinen oli lopputulos (painoikin melkoisesti!). Kimppu keräsikin runsaasti kehuja, sulhon isä sai runsaasti tilauksia hamaan tulevaisuuteen =D


Kivat elementit pöytäkukissa olivat myös murattiköynnökset, jotka toivat pientä lisää horisontaalisesti. Asetelmat on väsäilty megaisoihin vihreisiin jälkiruokakulhoihin, joita oli vuosia sitten käytetty samaan tarkoitukseen sulhon sukulaisten häissä. Kierrätyshenkeä siis ^_^

perjantai 6. heinäkuuta 2012

Mallikattaus

Nyt kun kaikki kattaukseen tulevat elementit alkavat olla kasassa, väsäilin kattausmallia ja laitan sen nyt tännekin näytille.
Tältä se nyt sitten näyttäisi alustavasti.


Servetti on Dunin kangasta jäljittelevä, iso ruokaservetti. Taitteluohje on täältä.

Servetin sisällä on aiemmin esittelemäni "käsiohjelma" sekä vieraskirjakorttinen sen takana (siitä tulossa erillistä esittelyä myöhemmin). Hääkarkkipurnukka on lääkelasi, jonka kannessa on Now&Foreverilta tilattu kirjaintarra.

Ja taustalla paikkakortti viinipullonkorkissa ^_^


Mitäs pidätte?

sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Käsiohjelma juhlaan

Vaikka paikkakorttien muoto onkin vielä päättämättä, ja hääkarkit onnettomasti vaiheessa, olen kuitenkin jotain saanut aikaiseksi häiden pöytäkoristelun suhteen.

En pidä perinteisistä kolmion mallisista, pöydällä pystyssä tonottavista ohjelmatiedotteista. Tästä syystä tuli lähdettyä tekemään vähän vaikeamman kautta, jokaiselle henkilökohtainen "käsiohjelma." Hirmuisasti pikkuesitteillä ei ole informatiivista arvoa, mutta ovatpahan sieviä!

Etukansi.


Käsiohjelmassa on kansineen kahdeksan sivua, eli kaksi kaksinkerroin taitettua arkkia. Ohjelma on kooltaan neljäsosa a4:sta eli noin postikortin kokoinen.

Ensimmäinen aukeama.

Kun vihkosen avaa, ensimmäisellä aukeamalla on vain Arwen Iltatähden siteeraus. Päästin tyhjää tilaa rakastavan esteettisen silmäni kunnolla vauhtiin käsiohjelmaa väsäillessäni ^^'

Keskiaukeama.

Keskiaukeamalta löytyy juhlapäivän menu, sekä hää"logoksemme" muodostunut siivekäs avain. Se on muuten alunperin peräisin weddingchicksien ilmaisgrafiikoista.

Kolmas aukeama.

Viimeiseltä sivulta löytyy sitten karkea ohjelma, joka antaakin lähinnä osviittaa illan kulusta vierailla varsinaisen informaation sijaan.

Takakansi.

Takakannesta löytyy Edward Cullenin sitaatti Eclipse-kirjasta. Olisin halunnut kumpaankin sitaattiin merkitä, kuka sen on sanonut ja missä, mutta miehekkeellä on niin vahva inhohäpeä Twilight-saagaan liittyen ettei sen lähdettä saanut mainita. Vaikka sitaatti kuulemma kiva olikin =D.



Lisäksi olemme jo jonkin aikaa sitten hakeneet ruokaservetit tukusta. Alun perin menimme hakemaan Dunin kangasta jäljitteleviä, valkoisia servettejä. Löytyi kuitenkin niin kivan vihreitä kuviollisia, että päädyimmekin hankkimaan servetit teemavärin mukaisesti. Onneksi pöytäliinat tulevat olemaan valkoiset, niin ei tule (toivottavasti) vihreän yliannostusta.

Laitan serveteistä kuvia taitteluineen heti kun saan loput hääkarkkirekvisiitat luokseni ja saan karkkipurkit mukaan koeasetelmaan!


keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Löytö juomatarjoiluun

Kuva osoitteesta: unitedwithlove.com

Olemme pitkään jahkailleet, tarjotako häissämme alkoholia vai ei. Ei-näkökanta johtuu lähinnä budjetin rajallisuudesta, kun taas juhlatilaan sisältyvä tyylikäs baaritiski suorastaan vaatii jotain. Niinpä päätimme perustaa jonkinsorttisen mehubaarin, muutamalla erilaisella ja erivärisellä alkoholittomalla boolilla (mahdollisesti asettaen viereen pari vodkapulloa jos joku kaipaa terästystä =D ).

Tänään löysinkin boolien tarjoilua varten ihanan amerikkalaishäiden henkiset tarjoiluastiat, hanalla varustetut lasimaljat. Maljat ovat peräisin Hong Kongista, ja hintaa oli 29,95/kpl eli melko paljon, mutta en voinut vastustaa.

Uudet boolimaljat ja utelias kissa


Nämä kun varustaa kirkkailla mehubooleilla ja kauniilla etiketeillä, niin jo on baaritiskillä piristettä viemässä huomiota alkoholin puutteesta. 

 Täytyy vielä koittaa ehkä saada aikaiseksi spray-maalata maljojen jalat saman kultaisiksi kuin hanat ovat. 

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Pöytäkoristelusta

Nyt kun häihin on tasan viisi kuukautta (!) voisi olla aika valottaa hiukan pöytäkoristesuunnitelmia. Juhlapaikan puolesta pöydille tulee kauniisti kirjaillut valkoiset pöytäliinat, mitkä eivät juhlapaikan hallitsevien vihreiden seinien ansiosta kaipaa enää teemavärin mukaisia kaitaliinoja tai muita vastaavia.

Pöydille tulee liljoista ja mahdollisesti muista valkoisista kukista ja vihreistä lehdistä koostuvia kukka-asetelmia vihreisiin maljoihin. Mutta vuorotellen kukka-asetelmien kanssa pöytiin tulee tällaisia koristemaljakoita:

Helmet ja nopat vähän tarkemmin sekaisin aseteltuina vielä.

Olemme hankkineet Kodin Terrasta sekä kirkkaita että vihreitä lasihelmiä. Niiden pariksi laitetaan sitten joko vihreitä tai kirkkaita noppia tuollaisiin kantikkaisiin Ikean maljakoihin. Mieheke enemmässä määrin ja minäkin pidämme kumpikin erilaisista peleistä, joten nopat sopivat meille hyvin pöytäsomisteiksi.

Lisäksi noppamaljakoiden vuorottelu kukkien kanssa leikkaa kustannuksia mukavasti, kukat ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia. 

Kukka- ja noppa-asetelmien lisäksi pöytiin tulevat luonnollisesti pöytänumerokyltit, paikkakortit sekä servetit ja "käsiohjelmat" kaikille vieraille, kaikki noudattaen vihreä-valkoista teemaa.
Sitten kun saan keksittyä millaiset paikkakortit haluamme, teen mahdollisesti koekattausta.

Mitäs pidätte maljakkoideasta?

torstai 26. tammikuuta 2012

Tällä hetkellä työstössä

Rajapyykin tehtävälistasta innostuneena pääsin heti toimeen. Tuli haettua tukusta servetit ja harjoiteltua taittelumallia (esittelen sitten kun voin näyttää koko "kattauksen"), ja nyt työstän servetin päälle tulevaa "käsiohjelmaa." Ajatuksena on siis tehdä vihkonen, johon tulee sekä menu että ohjelma, ja kaikki saavat sen sitten pitää muistona.  

Vihkosen koko tulee olemaan sen verran pieni, että siihen tulee kaksi paperiarkkia sisäkkäin, eli sisäsivuja tulee yhteensä kuusi. Ohjelma ja menu vievät näistä neljä, ja ns. kansilehdelle olen pohdiskellut sisällöksi jotain kivaa sitaattia "sisäänheittona." 

Tämän hetken voittajaehdokas alla.