Näytetään tekstit, joissa on tunniste käsiohjelma. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste käsiohjelma. Näytä kaikki tekstit

tiistai 21. elokuuta 2012

4 yötä

Tänään on menty vauhdilla kahden edellisenkin päivän edestä. Jotenkin sitä alkaa ymmärtämään, että häät ovat ihan kohta (huomaa myös nukkumisen haastavuudessa, liikaa asioita pyörii mielessä) eikä osaa enää ottaa niin rennosti. Hääjuttujen lisäksi tuli kuitenkin myös rentouduttua, hyvä ystäväni joka on töissä Saksassa oli palannut Suomeen lomailemaan, ja tapasimme tyttöporukalla herkuttelemaan ja vaihtamaan kuulumisia.

No mitäs hääjuttuja sitten? Valmiit paikkakortit tuli yhdistettyä pöytäkyltteihin, niin että lauantaina avustavien henkilöiden on helpompi laittaa pöydät valmiiksi. Hain vanhempieni luota kanistereita boolien valmistelua varten, sekä siskokaasoni tekemän polttarikansion vielä täydennettäväkseni.


Lisäksi, pari päivää sitten havahduimme, että kirkkoonkin olisi hyvä valmistella ohjelmat. Kirkko-ohjelman lisäksi kirkossa jaetaan rullalle käärittynä vielä pieni kartta Porin keskustasta. Tienvarsiopasteet ohjaavat vieraat läheiselle parkkialueelle, joten tein vielä kartan jonka avulla ulkopaikkakuntalaiset löytävät juhlapaikalle. Mukavaa touhua kyllä, yksi mukavimmista häihin valmistautumistöistä on ollut tuo karttojen väkertäminen ^_^

perjantai 6. heinäkuuta 2012

Mallikattaus

Nyt kun kaikki kattaukseen tulevat elementit alkavat olla kasassa, väsäilin kattausmallia ja laitan sen nyt tännekin näytille.
Tältä se nyt sitten näyttäisi alustavasti.


Servetti on Dunin kangasta jäljittelevä, iso ruokaservetti. Taitteluohje on täältä.

Servetin sisällä on aiemmin esittelemäni "käsiohjelma" sekä vieraskirjakorttinen sen takana (siitä tulossa erillistä esittelyä myöhemmin). Hääkarkkipurnukka on lääkelasi, jonka kannessa on Now&Foreverilta tilattu kirjaintarra.

Ja taustalla paikkakortti viinipullonkorkissa ^_^


Mitäs pidätte?

sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Käsiohjelma juhlaan

Vaikka paikkakorttien muoto onkin vielä päättämättä, ja hääkarkit onnettomasti vaiheessa, olen kuitenkin jotain saanut aikaiseksi häiden pöytäkoristelun suhteen.

En pidä perinteisistä kolmion mallisista, pöydällä pystyssä tonottavista ohjelmatiedotteista. Tästä syystä tuli lähdettyä tekemään vähän vaikeamman kautta, jokaiselle henkilökohtainen "käsiohjelma." Hirmuisasti pikkuesitteillä ei ole informatiivista arvoa, mutta ovatpahan sieviä!

Etukansi.


Käsiohjelmassa on kansineen kahdeksan sivua, eli kaksi kaksinkerroin taitettua arkkia. Ohjelma on kooltaan neljäsosa a4:sta eli noin postikortin kokoinen.

Ensimmäinen aukeama.

Kun vihkosen avaa, ensimmäisellä aukeamalla on vain Arwen Iltatähden siteeraus. Päästin tyhjää tilaa rakastavan esteettisen silmäni kunnolla vauhtiin käsiohjelmaa väsäillessäni ^^'

Keskiaukeama.

Keskiaukeamalta löytyy juhlapäivän menu, sekä hää"logoksemme" muodostunut siivekäs avain. Se on muuten alunperin peräisin weddingchicksien ilmaisgrafiikoista.

Kolmas aukeama.

Viimeiseltä sivulta löytyy sitten karkea ohjelma, joka antaakin lähinnä osviittaa illan kulusta vierailla varsinaisen informaation sijaan.

Takakansi.

Takakannesta löytyy Edward Cullenin sitaatti Eclipse-kirjasta. Olisin halunnut kumpaankin sitaattiin merkitä, kuka sen on sanonut ja missä, mutta miehekkeellä on niin vahva inhohäpeä Twilight-saagaan liittyen ettei sen lähdettä saanut mainita. Vaikka sitaatti kuulemma kiva olikin =D.



Lisäksi olemme jo jonkin aikaa sitten hakeneet ruokaservetit tukusta. Alun perin menimme hakemaan Dunin kangasta jäljitteleviä, valkoisia servettejä. Löytyi kuitenkin niin kivan vihreitä kuviollisia, että päädyimmekin hankkimaan servetit teemavärin mukaisesti. Onneksi pöytäliinat tulevat olemaan valkoiset, niin ei tule (toivottavasti) vihreän yliannostusta.

Laitan serveteistä kuvia taitteluineen heti kun saan loput hääkarkkirekvisiitat luokseni ja saan karkkipurkit mukaan koeasetelmaan!


torstai 26. tammikuuta 2012

Tällä hetkellä työstössä

Rajapyykin tehtävälistasta innostuneena pääsin heti toimeen. Tuli haettua tukusta servetit ja harjoiteltua taittelumallia (esittelen sitten kun voin näyttää koko "kattauksen"), ja nyt työstän servetin päälle tulevaa "käsiohjelmaa." Ajatuksena on siis tehdä vihkonen, johon tulee sekä menu että ohjelma, ja kaikki saavat sen sitten pitää muistona.  

Vihkosen koko tulee olemaan sen verran pieni, että siihen tulee kaksi paperiarkkia sisäkkäin, eli sisäsivuja tulee yhteensä kuusi. Ohjelma ja menu vievät näistä neljä, ja ns. kansilehdelle olen pohdiskellut sisällöksi jotain kivaa sitaattia "sisäänheittona." 

Tämän hetken voittajaehdokas alla.