Näytetään tekstit, joissa on tunniste juhlatila. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste juhlatila. Näytä kaikki tekstit
torstai 6. syyskuuta 2012
tiistai 4. syyskuuta 2012
Kukat häissä
Hääkimppuni sai kehuja edellisessä postauksessa, niin tuli mieleen postailla muutenkin häidemme kukkakoristeista.
Kaikki kukka-asetelmat teki siis sulhasen isä, ja upeaa jälkeä tuli. Itse en kukista mitään ymmärrä =D, mutta esitin toivomuksen liljoista ja muista valkoisista kukista, muuta väriä kuin vihreää en halunnut niihinkään.
Varsinainen lilja on voimakkaan tuoksuinen, niin ymmärtääkseni kimpussani ja asetelmissa käytettiin valkoisia värililjoja, jotka ovat miedomman tuoksuisia ja myöskin näyttävämpiä.
Kivat elementit pöytäkukissa olivat myös murattiköynnökset, jotka toivat pientä lisää horisontaalisesti. Asetelmat on väsäilty megaisoihin vihreisiin jälkiruokakulhoihin, joita oli vuosia sitten käytetty samaan tarkoitukseen sulhon sukulaisten häissä. Kierrätyshenkeä siis ^_^
maanantai 9. heinäkuuta 2012
Juhlatilaa ihmettelemässä
Viime viikolla tuli tehtyä paljon häiden suhteen. Helsinginreissun ja paikkakorttiaskartelun lisäksi kävimme viime viikolla ihmettelemässä, miltä se juhlatilamme näyttikään. Sulho ei päässyt mukaan ikävän kesäflunssansa takia, mutta paikalla olivat toinen kaasoista, toinen bestmaneista sekä sulhon vanhemmat itseni lisäksi.
Juhlatila on hankalan pitkänmallinen, joten kovin kummoisia kuvia siitä en saanut (tällä kertaa sentään oli kamera mukana!). Vähän näkyy kuitenkin pitkää muotoa ja upeaa väritystä. Pöydille tulee tilan puolesta myös murattikirjaillut valkoiset liinat.
Samalla tuli vilkaistua vessoja, jotka viimeksi unohdin tarkistaa. Olivat onneksi kivan tilavat ja pöydille saa vieraille "ensiapulaukut." Lisäksi valitsimme sopivan tilan lapsille ja katselimme paikkaa pöytäkartalle ja muille liikkuville elementeille.
Laajemman kiertokäynnin lisäksi saimme isännöitsijältä mukavasti vinkkejä hääjärjestelyihin, hän neuvoi mm. hyvän "kalanruoto"pöytäjärjestyksen.
Tilaan sisältyy myös mielettömän hyvännäköinen baaritila, joka on merkittävin syy miksi edelleen jahkailemme tullako vai eikö tulla alkoholia. Näin upeat puitteet jotenkin vaatisivat alkoholitarjoilun =D. Tänne tullaan joka tapauksessa kuitenkin sijoittamaan alkoholittomat boolimme.
Onneksi tila oli yhtä hieno kuin muistinkin, pelkäsin jo onko aika kullannut muistot.
![]() |
| Pääsalia. |
Juhlatila on hankalan pitkänmallinen, joten kovin kummoisia kuvia siitä en saanut (tällä kertaa sentään oli kamera mukana!). Vähän näkyy kuitenkin pitkää muotoa ja upeaa väritystä. Pöydille tulee tilan puolesta myös murattikirjaillut valkoiset liinat.
Samalla tuli vilkaistua vessoja, jotka viimeksi unohdin tarkistaa. Olivat onneksi kivan tilavat ja pöydille saa vieraille "ensiapulaukut." Lisäksi valitsimme sopivan tilan lapsille ja katselimme paikkaa pöytäkartalle ja muille liikkuville elementeille.
Laajemman kiertokäynnin lisäksi saimme isännöitsijältä mukavasti vinkkejä hääjärjestelyihin, hän neuvoi mm. hyvän "kalanruoto"pöytäjärjestyksen.
![]() |
| Kuva baaritilasta. |
Tilaan sisältyy myös mielettömän hyvännäköinen baaritila, joka on merkittävin syy miksi edelleen jahkailemme tullako vai eikö tulla alkoholia. Näin upeat puitteet jotenkin vaatisivat alkoholitarjoilun =D. Tänne tullaan joka tapauksessa kuitenkin sijoittamaan alkoholittomat boolimme.
Onneksi tila oli yhtä hieno kuin muistinkin, pelkäsin jo onko aika kullannut muistot.
sunnuntai 25. maaliskuuta 2012
Pöytäkoristelusta
Nyt kun häihin on tasan viisi kuukautta (!) voisi olla aika valottaa hiukan pöytäkoristesuunnitelmia. Juhlapaikan puolesta pöydille tulee kauniisti kirjaillut valkoiset pöytäliinat, mitkä eivät juhlapaikan hallitsevien vihreiden seinien ansiosta kaipaa enää teemavärin mukaisia kaitaliinoja tai muita vastaavia.
Pöydille tulee liljoista ja mahdollisesti muista valkoisista kukista ja vihreistä lehdistä koostuvia kukka-asetelmia vihreisiin maljoihin. Mutta vuorotellen kukka-asetelmien kanssa pöytiin tulee tällaisia koristemaljakoita:
Olemme hankkineet Kodin Terrasta sekä kirkkaita että vihreitä lasihelmiä. Niiden pariksi laitetaan sitten joko vihreitä tai kirkkaita noppia tuollaisiin kantikkaisiin Ikean maljakoihin. Mieheke enemmässä määrin ja minäkin pidämme kumpikin erilaisista peleistä, joten nopat sopivat meille hyvin pöytäsomisteiksi.
Lisäksi noppamaljakoiden vuorottelu kukkien kanssa leikkaa kustannuksia mukavasti, kukat ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia.
Kukka- ja noppa-asetelmien lisäksi pöytiin tulevat luonnollisesti pöytänumerokyltit, paikkakortit sekä servetit ja "käsiohjelmat" kaikille vieraille, kaikki noudattaen vihreä-valkoista teemaa.
Sitten kun saan keksittyä millaiset paikkakortit haluamme, teen mahdollisesti koekattausta.
Mitäs pidätte maljakkoideasta?
Pöydille tulee liljoista ja mahdollisesti muista valkoisista kukista ja vihreistä lehdistä koostuvia kukka-asetelmia vihreisiin maljoihin. Mutta vuorotellen kukka-asetelmien kanssa pöytiin tulee tällaisia koristemaljakoita:
![]() |
| Helmet ja nopat vähän tarkemmin sekaisin aseteltuina vielä. |
Olemme hankkineet Kodin Terrasta sekä kirkkaita että vihreitä lasihelmiä. Niiden pariksi laitetaan sitten joko vihreitä tai kirkkaita noppia tuollaisiin kantikkaisiin Ikean maljakoihin. Mieheke enemmässä määrin ja minäkin pidämme kumpikin erilaisista peleistä, joten nopat sopivat meille hyvin pöytäsomisteiksi.
Lisäksi noppamaljakoiden vuorottelu kukkien kanssa leikkaa kustannuksia mukavasti, kukat ovat kuitenkin huomattavasti kalliimpia.
Kukka- ja noppa-asetelmien lisäksi pöytiin tulevat luonnollisesti pöytänumerokyltit, paikkakortit sekä servetit ja "käsiohjelmat" kaikille vieraille, kaikki noudattaen vihreä-valkoista teemaa.
Sitten kun saan keksittyä millaiset paikkakortit haluamme, teen mahdollisesti koekattausta.
Mitäs pidätte maljakkoideasta?
maanantai 1. elokuuta 2011
Meillä on juhlatila!
Kävimme tänään aamutuimaan katsomassa paria potentiaalista juhlapaikkaa Porissa, ja toinen oli kiva ja vapaa, joten teimme varauksen!
Kyseessä on Porin Odd Fellow -yhdistysten omistamat tilat Hallituskadulla, tyylikäs jugend-kiinteistö (ei mitään hajua mikä tuollainen yhdistys on...), jossa oleva juhlasali on sopivasti teemavärin mukaisesti vihreäsävyinen. Salissa on tilaa hieman vajaalle 80 hengelle (hääpari mukaan lukien 76 paikkaa, lisätuoleja tarvittaessa).
Piirtelin äsken saamani pöytäkartan pohjalta näytille pohjakarttaa sellaisena kuin se todennäköisesti tulee olemaan.
Kyseessä on Porin Odd Fellow -yhdistysten omistamat tilat Hallituskadulla, tyylikäs jugend-kiinteistö (ei mitään hajua mikä tuollainen yhdistys on...), jossa oleva juhlasali on sopivasti teemavärin mukaisesti vihreäsävyinen. Salissa on tilaa hieman vajaalle 80 hengelle (hääpari mukaan lukien 76 paikkaa, lisätuoleja tarvittaessa).
Piirtelin äsken saamani pöytäkartan pohjalta näytille pohjakarttaa sellaisena kuin se todennäköisesti tulee olemaan.
Kuvassa päässä ylhäällä morsiuspöytä. Morsiuspöydän takaa vierestä löytyvät kaksoisovet keittiöön ja seisovan pöydän erillishuoneeseen. Toisessa päässä, pienemmän saliosuuden takana, on baaritiski myöskin erillisessä huoneessa. Vinossa olevan kuuden hengen pöydän takana on mahtava jugend-tyylinen vihreä kaakelipintainen takka, suoran kuuden hengen pöydän vieressä on piano. Tämä kuuden hengen pöytä on mahdollista viedä pois, ja asettaa tilalle esim. bändi.
Tykkäsin tilasta siis kovasti. Mahdolliselle ohjelmalle erityistä tilaa ei ole, mutta koska suunnitelmissa onkin melko "ohjelmattomat" häät, ei se haittaa. Tilan vuokraan sisältyvät myöskin nätit, siistit valkoiset pöytäliinat. Koska tilat ovat muuten niin vihreät, ei varmaankaan ole tarvetta millekään kaitaliinaratkaisuille pöydässä =D.
Ihanaa, nyt sai aimo harppauksen suunnitteluille eteen päin, seuraavaksi miettimään pitopalvelua!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)








