Näytetään tekstit, joissa on tunniste sulhanen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sulhanen. Näytä kaikki tekstit

torstai 30. elokuuta 2012

25.8.2012: Hääkuvaukset

Klo 13.30 hääpäivänä oli aika kerääntyä bestmanien ja kaasojen seurassa kirkolle Ulvilaan. Siskoni otti tuolloin kiitoskorttia ym. tarkoituksia varten potrettikuvia meistä, ja sillä aikaa kaaso toteutti pienimuotoista auton koristelua ja pojat vain säntäilivät edestakaisin =D


Olimme sulhon kanssa jo aiemmin kierrelleet kirkon ympäristössä katselemassa mahdollisia kuvauspaikkoja. Ulvilan keskiaikainen kirkko sijaitsee ihanasti joen tuntumassa, joten otimme kaiken irti jokirannan vehreästä rannasta ja joen ylittävästä sillasta. Tässä kuvituksena joitakin suosikkiotoksiani.


Vähän sain myös hyödyntää photoshoppaus-taitojani. Tuntui nimittäin, että joka kuvassa jomman kumman silmät olivat kiinni! Onneksi otoksia oli paljon, niin oli helppo yhdistää hyvät ilmeet samaan kuvaan =D


Rannassa kieppumisen jälkeen otimme kuvia myös kirkon seinustalla keskenämme ja avustajien kanssa, ja jahka kahdelta vihitty pari oli siirtynyt vieraineen pois tieltä, pääsimme kirkkoon sisälle jännittämään vihkimistä.


Ethän kopioi kuvia =)

lauantai 18. elokuuta 2012

Viikko häihin

Hui, häihin enää viikko aikaa! Sulho on tänä aamusti haettu polttareihinsa (tulen siis nukkumaan ensimmäisen yöni yksin kotona yli kahteen vuoteen), pojat pukivat juhlakalun wookieksi ja ja lähtivät rymyämään vuorokaudeksi sinne sun tänne :D

Tulevalla viikolla olisi suunnitelmissa postailla päivittäin vähän päiväkirjamaisesti, sen mukaan ihan miten ehtii. Aika hyvällä mallilla ovat jo asiat, jonkin verran on pientä sälää hankittavana ja joitain pieniä askarteluja vielä jäljellä. Ja runsaasti tulosteltavaa materiaalia.


Sulhon polttareista tulikin mieleen, etten sitten koskaan julkaissut kuvamateriaalia omista polttareistani. Tässä muutamia fiilistelykuvia, päivän aikana tuli mm. pelattua paintballia, lauleskeltua sekä SingStarin että karaoken puitteissa ja kerättyä ohjeita avioliiton varalle Jazz-kadun pyörteistä.

perjantai 17. elokuuta 2012

Opastekyltit tehty


Eilen illalla siirryimme sulhon vanhempien tontille, väsäämään opastekylttejä hääpaikalle. Olin aiemmin esitellyt inspiraatiokuvaani kylteistä sulholle ja tulevalle appiukolle ja kylttejä varten oli etsitty kehysmateriaalia mökkitontilta. Itse olin kaivanut esiin yläasteaikaisia öljyvärimaalauksia, pohjustanut ne uudelleen ja maalannut ja tussannut kylttimme siltä osin valmiiksi.


Ja tällainen lopputulos sitten syntyi. Nyt on tienvarsia varten valmiina kahdeksan tällaista kylttiä, sekä kolmijalan varassa seisova kyltti juhlapaikan ovelle. Kehyspuuna taidettiin käyttää pääasiassa pihlajaa, mutta oli siellä muitakin puita.

Olen kyllä todella tyytyväinen lopputulokseen. 

sunnuntai 12. elokuuta 2012

Sulhasen pukeutuminen

Viimeiset elementit sulhasen pukeutumiseen alkavat olla kasassa. Sulho päätyi pukeutumaan tavalliseen mustaan pukuun, ja loppujen lopuksi päätyi käyttämään jo olemassaolevaa Turo Tailorin pukuaan. Puku onkin vähän käytetty, joten ei nähty mitään järkeä ostaa uutta samanlaista ^_^

Puvun kanssa tulee valkoinen kauluspaita erillisillä kalvosinrei'illä, ja kalvosinnapeiksi tulee jo viime vuoden tilalla Amazonista tilatut Doctor Who -kalvosinnapit.


Kaulaan tulee aiemminkin näkynyt pullonvihreä kravatti.

Alunperin etsinnässä oli myös vihreä liivi, mutta mieleistä ei meinannut millään löytyä. Lopulta hoksattiin mennä Porin Juhlavaan (kun oli etsitty Helsingistä ja vaikka mistä), ja sieltä löytyi Cavalieren mallistoista myös vihreä liivi. Loppujen lopuksi sulho kuitenkin valitsi liiviksi mustan, kuvioidun Verdi-liivin.
Ja hyvältähän tuo näytti! 


Vielä etsinnässä ovat oikeanlaiset kengät, se olisi ohjelmassa tulevalla viikolla Tampereelta. Mieheke kaipaisi jotain hieman tavallisesta poikkeavaa, katsotaan mitä löytyy ^^.

lauantai 7. heinäkuuta 2012

Hääkengät vaihtoon ja muita Helsingin löytöjä

Teimme eilen sulhon kanssa päiväseltään shoppailureissun Helsinkiin, puuttuvia hääkamppeita etsimään. Retken varsinainen missio oli mennä ostamaan puvun liivi frakkipalvelu Namista. Olin kuitenkin jättänyt soittovarmistamatta nettisivujen ajantasaisuuden, ja kaipaamaamme liiviä oli vain vuokravalikoimassa jäljellä. Ilman jäätiin siis.

Kaikkea muuta onneksi löytyi.


"Ihan vahingossa" raahasin miehekkeen Bulevardille ja Minna Parikan liikkeeseen. Olen vuosikausia haikaillut Parikan kenkiä itselleni, ja koska ensi viikolla on syntymäpäiväni, sain hyvän syynkin syytää naurettavan suuren rahamäärän yhteen pariin kenkiä (hirmuisesti olisi tehnyt mieli myös samanväristä kirjekuorilaukkua, mutta sain puhuttua järkeä itselleni...).

Koska kenkien väri on niin täydellinen, saavat aiemmin hääkengiksi kaavaillut Vivienne Westwoodini jäädä hyllylle odottamaan parempia päiviä.


Ihkaensimmäiset Parikkani ovat siis metallinvihreät ballerinat, joiden nimi on Edith. Olen haikaillut Adidaksen tennareista siivekkäitä kenkiä, mutta kyllä siivekkäät ballerinat veivät voiton ^_^. Nyt pitäisi vain malttaa olla käyttämättä näitä ennen häitä!


Stockmannilta tarttui mukaan neljä upean pullonvihreää kravattia - sulhaselle, kahdelle bestmanille sekä isälleni. Alamme sulhon kanssa jo luopumaan toivosta, että löytäisimme jostakin vihreän puvun liivin. Hyvä kakkosvaihtoehto tuleekin olemaan musta liivi, mikä sekin tulee olemaan kyllä tyylikäs. Onneksi täydellisen väriset kravatit sentään löytyivät.


Viimeinen löytö ei ensin ajateltuna varmaan yhdistyisi mitenkään häihin. Mieheke harrastaa Warhammer 40k -roolipelejä, ja Fazerin kahvilassa lekotellessamme välähti - miksemme laittaisi harrastusfiguureja kakun päälle! En ole millään löytänyt mieleistä hääparia kakun päälle, joten miksemme hyödyntäisi tässäkin harrastuksiamme. Varsinaiset ihmis( tai haltia-, örkki-, kääpiö-....)figuurit ovat kuitenkin sen verran pieniä, että poikkesimme Games Workshoppiin ja ostimme kaksi lohikäärmettä kakkujen päälle.

 Liskoille laitetaan ratsastajat, jotka voivat sitten kuvastaa meitä =D. Mieheke työllistyykin nyt seuraavan puolitoista kuukautta kasaamaan ja maalaamaan lohikäärmeitä sopivan vihreiksi.


Taas saatiin siis muutama murhe pois niskoilta, ja täydelliset hääkengät löytyivät. Ei lainkaan turha reissu siis, vaikka sitä, mitä hakemaan lähdettiin, ei löytynytkään.


sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Mission accomplished: Taskukello löytynyt

Aberdeenin reissullamme oli isäntäkoulun puolesta meille järjestetty perinteinen skotlantilainen tapahtuma, Ceilidh. Sitä varten toivottiin, että meillä osallistujilla olisi jotain tartaanikuvioista päällä, joten eksyin paikalliseen, astetta fiinimpään souvenir-kauppaan. Tartaanikuvioisena ostin pari rusetilla varustettua pinniä, mutta lisäksi löysin miehelle häitä varten taskukellon!


Suomesta olinkin jo kelloa etsinyt, mutta täältä löytyi vain sopimattomilla metsästyskuvilla koristeltuja tai ylihintaisia kelloja. Sen sijaan tässä Aberdeenista löytyneessä kellossa on täydellisesti hääteemaamme sopivaa kelttikuviointia (keskellä skotlantilainen symboli) ja hintakin oli budjettiystävällisempi, euroihin muunnettuna kellon hinta on hieman alle 60 euroa.


Kellosta aukeaa molemmilta puolilta luukut (taustaluukun aukeamisen voi estää vain pitämällä kättä edessä) ja sisältä paljastuu kellonajan lisäksi myös kellon koneisto.

Olen kyllä uskomattoman tyytyväinen tähän löytöön, ja myös mieheke hyväksyi kellon =D

Mitäs pidätte?

perjantai 24. helmikuuta 2012

Sulholle kengät

Hei, taas käännyn lukijoiden puoleen kun viimeksi sain niin hyvin vinkkejä, jos nytkin onnistaisi. Miehekkeelle on siis häitä varten haussa tämän tyyppiset kengät:






Nämä on bongattu eräästä brittiläisestä juhlavaatteiden verkkokaupasta, mutta kenkiä emme millään haluaisi tilata sovittamatta ja Suomen ulkopuolelle on sitten niin hankalaa palautella...


Olisiko joku siis bongannut jossain nk. gangsterikenkiä? (sulho olisi ihan onnellinen converseissa vihkimiseenkin, mutta tämä olisi kuitenkin se alkuperäinen visio...)