Näytetään tekstit, joissa on tunniste sekalaista. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sekalaista. Näytä kaikki tekstit

torstai 24. toukokuuta 2012

Enää kolme kuukautta!

Kuva: bridefinds.com

Ensimmäistä kertaa alkaa vähän ahdistamaan tuo sivupalkissa tikittävä, ah-niin-soma laskuri. Kolme kuukautta hääpäivään ja sen sata asiaa tekemättä!

Tällä viikolla on tullut kiroiltua runsaasti kutsukorttien parissa. Mikä älynväläys oli haluta kaikki teksti juuri sen väriselle paperille, ettei sitä löydy mistään, joutuu itse värjäämään paperin ja sitten kiroamaan kun tulostin rynttää värjäyksestä taipuneen paperin... Ja sitten kun sulhaselle esittelee ylpeänä ensimmäistä valmista kutsua, alkaa tekemisprosessiin täysin osallistumaton mies pohtimaan, että onko se nyt kumminkaan oikeanlainen 0_o.

Joo.

Kutsut ovat kuitenkin jo hyvin lähellä valmista, ja lisäksi tällä viikolla kirkon varausta vahvistaessa varmistui myös pappi. Saimme juurikin sen papin ketä olimme kaavailleet ja samalla myös kanttorin puhelinnumeron. Nyt pitäisi vain keskustella sulhon kanssa mitä musiikkeja kirkkoon kaipaisimme, jotta voisi sitten konsultoida kanttoria.

Hääpukuni on jo viety pienennettäväksi (kaaso sai vollottaa ensimmäiset kyyneleensä pukua soviteltaessa) ja sulhaselle, bestmaneille ja morsiamen isällekin on löytynyt oikeansävyisen vihreät kauluspaidat (jotka tosin pitäisi vielä ostaa..).

Että kyllä nämä asiat tässä koko ajan etenevät.

Ehkä oleellisimmat vielä puuttuvat ovat tienvarsiopaskyltit sekä hääkakun päälle tuleva pari. Sekin oli tarkoitus väkertää itse, mutta se oli myös tarkoitus aloittaa tuolla tammikuun tienoilla että.. Niin. Etsy-surffailua edessä siis =D

lauantai 19. toukokuuta 2012

Tervehdys pitkästä aikaa!

Kevään kiireet alkavat helpottaa (Skotlanti oli mahtava!), ensi viikolla on lukuvuoden viimeinen tentti ja sitten koittaakin kesätyön ilot ja ehtii taas paneutua häihin suuremmalla tarmolla.

Varastossa onkin muutama postausaihe, pari Skotlannin kauttakin syntyneitä, eli kyllä tämä tästä taas reipastuu.
Kevyenä aloituksena nyt ihanan the Overtonesin musiikkia, tämä artisti päätyy häidemme soittolistalle luultavasti useamman kappaleen edustuksella. Komeita brittimiehiä jotka laulavat rakkaudesta, mikäs sen mukavampaa ;)


torstai 19. huhtikuuta 2012

Tyven hetki

Tervehdys pitkästä aikaa =). Ei ole paljon tullut blogin puolelle lähiaikoina eksyttyä, koulu ja työharjoittelu on vienyt paljon aikaa ja rentoutuminen on vienyt lopun ajan. Tämän hetken yrittäjyysopintoihin painottuva harjoittelujakso on sisältänyt kaiken muun ohessa runsaasti askartelua, mikä ei hirmuisesti ole houkutellut kutsukorttien pariin. Onneksi ensi viikolle sovimme pitkästä aikaa kaason kanssa askartelutalkoot, niin etenee sekin urakka.


Häät ovat muutenkin painuneet jonkin verran taka-alalle ajatuksissani. Heti häiden jälkeen syksyllä on ohjelmassa kaksi isoa työharjoittelua, kirurgian ja sisätautien osastoilla. Lisäksi koulu painaa päälle opinnäytetyöstressin muodossa. Ja mikä parasta, Erasmus-vaihtohakemukseni hyväksyttiin! Olen lähdössä ensi vuoden alussa kolmeksi kuukaudeksi Lontooseen, joten ymmärrettävästi häät ovat painuneet melko pieneksi yksittäiseksi odotettavaksi asiaksi. (+ olen ensi viikolla lähdössä viikon matkalle Skotlantiin, eli kevätkin on täynnä reissuodotusta.)

Jahka kevät kuitenkin menee ohi ja koulu jää kesätauolle, on koko kesä aikaa yksitoikkoisen työn ohessa alkaa hypettämään vähän häitäkin.
Eli viimeistään kesäkuussa palataan täysipainoisesti hääsuunnittelun pariin!

lauantai 25. helmikuuta 2012

Puoli vuotta hääpäivään!

Iip, tasan 6 kuukauden kuluttua sitä ollaan aviossa! Isompaa häästressiä eikä "kylmiä jalkoja" oo vielä ilmennyt, mutta se on kyllä tullut mieleen että hyvä että todella aloitettiin hääsuunnittelu vuotta ennen, saa rauhassa olla ja pohtia ^^


Jonkin verran on vielä tekemättä asioita, lähinnä tuon askartelun saralla. Ja pappi ja kanttori puuttuvat edelleen! Tällä viikolla ollaan mietitty sulhasen pukeutumistakin ja vähän vertailtu pukujen hintoja. Kaasojen mekot mennään tilaamaan ensi kuussa.

Minulla itselläni on tämän kevään aikana edessä vielä minilomailua Milanossa ja koulun puolesta erään projektin tiimoilta viikon reissu Aberdeeniin, Skotlantiin. Vähän miettinyt, että jos jommasta kummasta löytyisi jotain häitä varten (jos ehtisi/jaksaisi pohtia hääalusvaatetusta vaikka). Briteissä ainakin häät ovat sellainen bisnesalue, että kuvittelisi Skotlannin 3. suurimmasta kaupungistakin löytyvän jotain mielenkiintoista.


Vielä linkkivinkkinä; olen kovasti innostunut tästä bloggailusta, mutta tykkään tänne keskittää vain ja ainoastaan häihin liittyvät jutut. Tämän blogin lisäksi minulla on ollut lakastumaan päin oleva silkka lifestyle-blogi, ja nyt tällä viikolla vihdoin perustin kirjoihin keskittyvän blogin - ajatus jota olen hautonut jo jonkun aikaa. Jos jotakuta siis kiinnostaa, kirjablogini Val Alorn löytyy täältä

Nyt viettämään loppuviikonloppuani infektiotautien uusintatenttiin lukien, toivottavasti teillä muilla on mukavampi viikonloppu ;D

keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Rakkaus, osa I

"Darcyn ilo ja onnellisuus tästä odottamattomasta vastauksesta oli sykähdyttävän suuri; mutta hän kykeni kuitenkin tulkitsemaan niitä niin järkevästi ja lämpimästi kuin kiihkeästi rakastuneen miehen ylimalkaan voi olettaa kykenevän. Jos Elizabeth olisi rohjennut kohottaa katseensa maasta, olisi hän voinut panna merkille, kuinka ihmeellisesti tuo autuas onnentunne kirkasti hänen rakastajansa kasvot; mutta vaikkakaan hän ei voinut sitä nähdä, voi hän ainakin kuunnella; ja hänen oma sydämensä oli ratketa hiuduttavasta hurmiosta."
                                                 Jane Austen, Ylpeys ja ennakkoluulo


" "Odottakaa hetkinen!" Ron tokaisi. "Me ollaan unohdettu jotain!"
"Mitä?" Hermione kysyi.
"Kotitontut, ne on kai kaikki alhaalla keittiössä?"
"Tarkoitatko, että meidän pitäisi hakea ne taistelemaan?" Harry kysyi.
"En", Ron sanoi vakavissaan, "tarkoitan, että meidän pitää sanoa niille, että häipyvät täältä. Ei kai me haluta lisää Dobbyja? Ei me voida käskeä niitä kuolemaan meidän puolesta -"
Kuului kalinaa, kun basiliskin hampaat ryöppysivät Hermionen sylistä. Hän juoksi Ronin luo, heittäytyi hänen kaulaansa ja suuteli häntä suoraan suulle. Ron heitti hampaat ja luudanvarren käsistään ja vastasi sellaisella innolla, että nosti Hermionen ilmaan."
                                                  J. K. Rowling, Harry Potter ja kuoleman varjelukset


"- Voi, sinä annat minulle toivoa ja rohkeutta eikä minulla ole antaa vastalahjaksi muuta kuin tyhjät kädet ja sydän täynnä rakkautta, huudahti professori lumoutuneena. 
Jo ei voinut oppia käyttäytymään säädyllisesti. Professorin lausuessa sanat he seisoivat portailla ja Jo pani kätensä professorin käsiin ja kuiskasi hellästi:
- Nyt ne eivät ole tyhjät. Sitten hän suuteli Friedrichiään sateensuojan alla.
Se oli kauheaa, mutta Jo olisi tehnyt niin vaikka pensasaidalla istuvat harmaavarpuset olisivat olleet ihmisiä. Hän oli tosiaan kovin rakastunut ja unohti sillä hetkellä kaiken muun paitsi oman onnensa."
                                                  Louisa M. Alcott, Viimevuotiset ystävämme

kuvat: we heart it

perjantai 3. helmikuuta 2012

Otoksia Porin häämessuilta

Viime sunnuntaina tuli käytyä ystäväkaason kanssa häämessuilla täällä Porissa. Väkeä piisasi alusta asti tungokseksi asti, ja näytteilleasettajia olikin runsaasti. Tuli huomattua, että itsellä on jo asiat aika hyvin järjestyksessä, eli monilla näytteilleasettajilla ei "ollut mitään annettavaa." Potentiaalisia hääkuvaajia löytyi pari vaihtoehtoa, ja mahdollinen häämeikkaaja! Tästä lisää mahdollisesti myöhemmin..

Näimme myös yhden hääpukunäytöksen ennen poistumista, ja oli kyllä hienoja pukuja ja kampauksia ja kimppuja! Lisäksi näytöksen malleiksi oli värvätty tanssikoululaisia, ja esityksessä soi erilaisia kappaleita, joiden tahtiin oli ajoittaista tanssahtelua, mukavan erilaista. Tässä muutamia tunnelmakuvia.

Jos pitäisimme maalaishäät, voisin niin nähdä itseni keskimmäisessä puvussa. Ja miljöökuvaukset viljapellossa!

Rakastan violetin puvun pituutta. Mahtava tapa esitellä näyttäviä kenkiä.

Suosikkipukuni näytöksessä, Sincerityä. Jos en omistaisi jo pukua, kävisin sovittamassa! =D

Myös dramaattisia tummia pukuja oli nähtävillä, reunimmainen oikealla oli kaasoni suosikki.


Kaasomekkoja, lyhyitä oli ikävän vähän. Vasemman reunan vihreä sävy <3

Vinkkejä myös sulhaspukeutumiseen. Taidamme edelleen olla perinteisen puvun kannalla.


Samaisena messupäivänä tuli myös askarreltua taas iso kasa kutsukortteja ja vietettyä muutenkin laatuaikaa kaason kanssa. Vähän kyllä mietiskeltiin, että miten miehet todella viihtyvät häämessuilla, me molemmat koimme tapahtuman niin tyttöelämykseksi, ja ainakin oma sulhoni olisi suoraan sanottuna kärsinyt jos tuonne olisi raahattu =D

perjantai 27. tammikuuta 2012

Uusia tuulia


Tulipas illan ratoksi (koulutehtäviä vältellessä..) väsäiltyä uutta järjestystä blogipohjaan, alkoi olla niin paljon tavaraa sivupalkissa että toimii mielestäni näin kahtia jaettunakin. Mitäs pidätte? Bannerikin vaati samalla vähän modausta. ^^

Tänä viikonloppuna on luvassa häihin liittyvää ohjelmaa, olemme näet menossa ystäväkaason kanssa Porin häämessuille! Niiltä toivottavasti kuvamateriaalia ja tunnelmia sitten ensi viikolla luvassa. Mitä näytteilleasettajia etukäteen vilkuilin, niin alkaa kyllä olla kaikki heidän asiansa jo järjestyksessä. Mutta aina sitä voi mennä ihmettelemään, ainakin hääauto on sellainen, mitä ei Porista tunnu löytyvän! 




kuvat: we heart it

tiistai 24. tammikuuta 2012

-7!

Häihin on huomenna tasan seitsemän kuukautta aikaa ja vähän alkaa jo tuntumaan siltä, että tarttis tehä jotai...
Villi Varpusen inspiroimana päätin kasata hieman listaa, mitä kaikkea on tekemättä. Jos vaikka siitä kauhistuneena ryhtyisi toimeen ^^



Meiltä puuttuu vielä (ainakin):
- pappi!
- kanttori
- valokuvaaja(n valinta ystävistä)
- sulhasen puku ja kengät
- morsiamen alusvaatteet ja bolero
- n. 40 kutsukorttia vielä tekemättä
- kartta kutsun oheen tekemättä/piirtämättä
- kaikki muut paperitavarat tekemättä (paikkakortit, pöytänumerot, pöytäkartan suunnittelu...)
- servetit, maljakot, muut pöytäkoristeet
- ohjelma suunnittelematta
- bestman(it)
- kakun koriste
- tienvarsikyltit



Tuntuu aika hurjalta listalta, näin yhtäkkiä vain mietittynä, onneksi kuitenkin paljon asioita on jo hoidossakin, ja noille keskeneräisillekin on jo uhrattu ajatuksia.

Suurin ongelmakohta on varmaankin häiden ohjelma. Sekä minä että ystävä-kaaso olemme kolunneet hää-foorumeita etsien jotain kivoja ohjelmaideoita, ja tasan kaksi pientä "numeroa" on löytynyt, jotka miellyttävät. Ongelma on se, että sulho ja minä emme tykkää mistään leikeistä tai muusta perinteisestä hääohjelmasta, mutta haluamme kuitenkin ohjelmaa =D

Keksittyä ohjelmaa:
- tietovisa vieraille liittyen hääpariin (kivoja kryptisiä kysymyksiä kummastakin, pöytäryhmittäin vastataan)
- kaason laatima powerpoint meistä lapsuudesta nykypäivään (tämä on joo jotain todella kliseistä!)

- lisäksi pienempää tekemistä tykkäisin asettaa vieraille: olisi mukava hankkia kertakäyttökameroita, ja antaa lauseen pätkiä "tehtäviksi" kuvata.