Näytetään tekstit, joissa on tunniste askartelu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste askartelu. Näytä kaikki tekstit

perjantai 31. elokuuta 2012

Kiitoskortit

Ennen kiitoskorttien tilaamista pyörin hetken aikaa ulkomaisilla sivuilla ihmettelemässä korttivaihtoehtoja. Lopulta päädyin kuitenkin tutun ja turvallisen Ifolorin palveluihin, tilaten 10% alennuksessa olleet perinteiset taitekortit.

Kuvaksi väsäilin tällaisen kollaasin.


torstai 23. elokuuta 2012

2 yötä

Hui, ylihuomenna tähän aikaan häät alkavat olla jo ohi!

Nyt vielä piisasi valmisteltavaa. Aamupäivästä askartelua...

Kunhan ensin saatiin kuokkija pois..
...syntyi kasa kirkko-ohjelmia 


Kirkko-ohjelmien lisäksi perehdyin hääauton koristelun saloihin. Ostin viime viikolla Sinellistä lastusatiininauhaa, mutta nyt törmäsinkin foorumeilla kommentteihin, että kyseinen nauha voi tuulessa auton kyljellä liikkuessa naarmuttaa autoa. Onko jollakin kokemuksia tästä..?

Väsäilin sitten vain kasan ruusukkeen yritelmiä.


Kun mieheke vapautui koulusta, lähdimme hakemaan avainta juhlapaikalle. Ja saimme erittäin hyviä uutisia: pääsemmekin jo huomenna koristelemaan juhlatilan! Alun perin koristelun piti olla mahdollista vasta lauantaiaamulla, mutta tämä helpottaa aikatauluja huomattavasti. Tänään illalla olimmekin bestmanien avustuksella jo järjestämässä pöydät haluamaamme muotoon, huomenillalla on sitten hyvä levitettyjen liinojen päälle alkaa koristella.

sunnuntai 19. elokuuta 2012

6 yötä

Tänään on vietetty laiskaa sunnuntaita. Sulho palasi polttareistaan puolen päivän aikaan odotettavissa olevassa tilassa. Kävin siis omin päin myöhemmin kaupassa, ja olemme viettäneet päivän syöden roskaruokaa (itseni osalta ihanaa Ben&Jerry'sin Half Bakedia <3) ja katsellen kunnon Star Trek -elokuvaa 70-luvulta. Ja ihan että pääsisi häähenkeen, ensimmäistä Sinkkuelämää -elokuvaa.


Vähän olen kuitenkin saanut aikaiseksi häidenkin suhteen. Tulostelin koristeprinttejä wc:itä varten ja askartelin viimeisetkin paikkakortit kuntoon. Ehkä sitten huomenna enemmän ^_^

perjantai 17. elokuuta 2012

Opastekyltit tehty


Eilen illalla siirryimme sulhon vanhempien tontille, väsäämään opastekylttejä hääpaikalle. Olin aiemmin esitellyt inspiraatiokuvaani kylteistä sulholle ja tulevalle appiukolle ja kylttejä varten oli etsitty kehysmateriaalia mökkitontilta. Itse olin kaivanut esiin yläasteaikaisia öljyvärimaalauksia, pohjustanut ne uudelleen ja maalannut ja tussannut kylttimme siltä osin valmiiksi.


Ja tällainen lopputulos sitten syntyi. Nyt on tienvarsia varten valmiina kahdeksan tällaista kylttiä, sekä kolmijalan varassa seisova kyltti juhlapaikan ovelle. Kehyspuuna taidettiin käyttää pääasiassa pihlajaa, mutta oli siellä muitakin puita.

Olen kyllä todella tyytyväinen lopputulokseen. 

tiistai 20. maaliskuuta 2012

Opastekyltit juhlapaikalle

Nyt kun kevät on koittamassa (ja häihin pian enää viisi kuukautta!), päästään kohta ahertamaan tienvarsiopasteiden pariin.
Löysin jo joskus viime syksynä googlettelemalla ihan mahtavan mallin kyltteihin, mitä olen ajatellut kylmästi kopioida.


Nyt kun lumet siis sulavat, olisi tarkoitus sulhon kanssa suunnata metsään etsimään kivannäköisiä puunrunkoja, mäntyä olen ajatellut. Kuvaksi keskelle olen ajatellut monogrammiavaintamme, mikä paistattelee tuolla bannerissakin, eikä niinkään perinteisiä kirjaimia (kirkolla olisi oletettavasti isompi kyltti, missä on monogrammiavain sekä nimemme, selventämässä vieraille mitä avain tarkoittaa).

Nyt vain mietiskelen miten keskiosa toteutettaisiin. Alun perin olin suunnitellut vanerilevynkappaleita, joihin maalata avaimenkuvat sapluunan läpi. Tuli kuitenkin mieleen, että helpompaa olisi laminoidut kartongit. Ongelma vain on, että kuvien tulisi olla A3-kokoisia, eli pitäisi selvittää missä sen kokoisia tulosteita saa laminoitua. 

lauantai 28. tammikuuta 2012

Kartta!

Taas saa yhden asian ruksittaa pois tekemättömien asioiden listalta! Mikäli muistatte, päätin viime vuonna, että tulen piirtämään kutsun oheen "lisälapulle" tyylitellyn kartan. No, siitä en olekaan sen päätöksen jälkeen puhunut mitään, koska piirtäminen ei vain ole sujunut. Tänään kuitenkin, vapaapäivästä intoutuneena, avasin rakkaan ystäväni Photoshopin, ja ryhdyin leikittelemään Google mapsin ja satunnaisten kuvien kanssa. Ja siitähän syntyi, sulhasen sanojen mukaisesti, varsin tyylikäs kartta!



Kuten huomaatte, kovin informatiivinen kartta ei ole, ihan vain pienen kokonsakin vuoksi. Tämän tueksi tulee kuitenkin vielä sanalliset ohjeet lisäohjelappuselle, ja luonnollisesti tienvarsikylttejä. Karttaan lisäilen vielä myöhemmin parkkipaikkamerkintöjä, koska suoraan juhlapaikan edessä ei ole kuin muutama satunnainen ruutu. Mutta muuten, tässä se nyt olisi. Mitäs sanotte?  

torstai 26. tammikuuta 2012

Tällä hetkellä työstössä

Rajapyykin tehtävälistasta innostuneena pääsin heti toimeen. Tuli haettua tukusta servetit ja harjoiteltua taittelumallia (esittelen sitten kun voin näyttää koko "kattauksen"), ja nyt työstän servetin päälle tulevaa "käsiohjelmaa." Ajatuksena on siis tehdä vihkonen, johon tulee sekä menu että ohjelma, ja kaikki saavat sen sitten pitää muistona.  

Vihkosen koko tulee olemaan sen verran pieni, että siihen tulee kaksi paperiarkkia sisäkkäin, eli sisäsivuja tulee yhteensä kuusi. Ohjelma ja menu vievät näistä neljä, ja ns. kansilehdelle olen pohdiskellut sisällöksi jotain kivaa sitaattia "sisäänheittona." 

Tämän hetken voittajaehdokas alla.

perjantai 14. lokakuuta 2011

Kutsukortti



Tässä melkein valmis kutsukorttimme! Ulkopuolelle vielä sinettilakka ja sisäpuolen lisälappuihin tekstattuna tekstit "lisäohje" sekä "kartta", sitten kortit olisivat lähetysvalmiita.

Kortin pohjapaperi on itse asiassa tapettia, Tapettitalon valikoimien tapetti nimeltään Intialainen, käy hyvin myös kelttiläisestä. Kun kartonkivalikoimista ei löytynyt mitään silmää miellyttävää...

Mitäs tykkäätte?

maanantai 19. syyskuuta 2011

Kutsuideointia

Pitkästä aikaa blogin puolella! Lähiaikoina häihin liittyvä tuskastelu on liittynyt pitopalvelun metsästykseen, ja sen kiroamiseen sitten kun kukaan ei vastaa tarjouspyyntö-viesteihin. Mielenkiintoista asiakkaiden hankkimista yhdeltä jos toiselta yritykseltä...

Mukavampaa ajanviettoa on ollut, kun olen miettinyt Photoshopin avustuksella kutsukorttimme tekstin muotoa ja ulkonäköä. Erilaisilla ilmaisilla fonttisivustoilla on tullut pyörittyä (kaikista kivoista kelttityylisistä fonteista puuttuu ääkköset!), ja tällä hetkellä ykkössuosikkina minun ja sulhon mielestä on fontti nimeltään: Dumbledor 1 Wide

Olen melko ihastunut myös fontin nimeen =D

Tässä ulkonäkönäytettä siitä, ja samalla melko varma kutsuteksti.


Ihana monogrammi on kotoisin täältä
Kutsutekstin idea taas löytyi naimisiin.infon foorumeilta, voin sanoa että oli työn ja tuskan takana löytää jotain mieleistä, kun mitään turhan muodollista emme kaipaa ja runoiluista en tykkää yhtään.

Ylläolevan kutsun lisäksi tulee siis lisäinfolappunen sekä kartta kirkosta juhlapaikalle. Kartta tulee olemaan työläin, sillä haluan piirtää sen itse enkä vain käyttää google mapsia. Olenkin jo kuvahaun avustuksella löytänyt hienoja inspiraatiokuvia karttaa varten, nyt pitäisi vain alkaa piirtämään. Allaolevista inspiraatiokuvista pidän eniten alimmaisesta.