Näytetään tekstit, joissa on tunniste opasteet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste opasteet. Näytä kaikki tekstit

perjantai 17. elokuuta 2012

Opastekyltit tehty


Eilen illalla siirryimme sulhon vanhempien tontille, väsäämään opastekylttejä hääpaikalle. Olin aiemmin esitellyt inspiraatiokuvaani kylteistä sulholle ja tulevalle appiukolle ja kylttejä varten oli etsitty kehysmateriaalia mökkitontilta. Itse olin kaivanut esiin yläasteaikaisia öljyvärimaalauksia, pohjustanut ne uudelleen ja maalannut ja tussannut kylttimme siltä osin valmiiksi.


Ja tällainen lopputulos sitten syntyi. Nyt on tienvarsia varten valmiina kahdeksan tällaista kylttiä, sekä kolmijalan varassa seisova kyltti juhlapaikan ovelle. Kehyspuuna taidettiin käyttää pääasiassa pihlajaa, mutta oli siellä muitakin puita.

Olen kyllä todella tyytyväinen lopputulokseen. 

tiistai 20. maaliskuuta 2012

Opastekyltit juhlapaikalle

Nyt kun kevät on koittamassa (ja häihin pian enää viisi kuukautta!), päästään kohta ahertamaan tienvarsiopasteiden pariin.
Löysin jo joskus viime syksynä googlettelemalla ihan mahtavan mallin kyltteihin, mitä olen ajatellut kylmästi kopioida.


Nyt kun lumet siis sulavat, olisi tarkoitus sulhon kanssa suunnata metsään etsimään kivannäköisiä puunrunkoja, mäntyä olen ajatellut. Kuvaksi keskelle olen ajatellut monogrammiavaintamme, mikä paistattelee tuolla bannerissakin, eikä niinkään perinteisiä kirjaimia (kirkolla olisi oletettavasti isompi kyltti, missä on monogrammiavain sekä nimemme, selventämässä vieraille mitä avain tarkoittaa).

Nyt vain mietiskelen miten keskiosa toteutettaisiin. Alun perin olin suunnitellut vanerilevynkappaleita, joihin maalata avaimenkuvat sapluunan läpi. Tuli kuitenkin mieleen, että helpompaa olisi laminoidut kartongit. Ongelma vain on, että kuvien tulisi olla A3-kokoisia, eli pitäisi selvittää missä sen kokoisia tulosteita saa laminoitua.