Näytetään tekstit, joissa on tunniste morsiustyttö. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste morsiustyttö. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 29. elokuuta 2012

25.8.2012: Hääpäivän aamu

Aika alkaa tarinointi hääpäivästä. Emme ole vielä saaneet päivän dokumentaarista kuvamateriaalia, mutta ainakin valmisteluista voin jo kirjoitella :)

Herätyskello soi aamulla kahdeksalta, ja suihkureissun jälkeen lähdimme sulhasen kanssa vielä viemään viimeisiä koristeita juhlapaikalle. Pääasiallinen koristelu oli tehty edellisenä iltana, mutta esim. wc:iden ovien kyltit olivat vielä jääneet matkasta.
Juuri kun äitini saapui tuomaan pikkuleipiä illan kahvipöytää varten, oli minun aikani lähteä juhlapaikalta Porista vanhalle kotipaikkakunnalleni Nakkilaan meikattavaksi. Sulho jäi juhlapaikalle vastaanottamaan pitopalvelua sekä sekoittamaan booleja valmiiksi. Mieheke oli sopinut menevänsä puolen päivän aikaan veli-bestmanin kanssa heidän kotipaikkaansa Ulvilaan valmistautumaan.

Meikissä odotti yllätys, meikkaaja ei ollutkaan puodin omistaja, vaan hänellä töissä oleva tyttönen - joka sattui olemaan luokkakaverini ala-asteella! Olikin ihan mukava vaihtaa hiukan kuulumisia meikkailun lomassa. Olin toivonut meikistä melko luonnollista, ihan vain siksi kun en normaalisti meikkaa ollenkaan. Silmämeikistä tehtiin voimakkaampi, mutta muuten sain toivomani lookin.

Morsiustyttö äiteineen sekä ystäväkaaso laittautumassa.
Yhdentoista aikaan olin valmis, ja oli aika siirtyä kotiin, siskokaasoni kammattavaksi ja ystäväkaason puettavaksi. Äitini teki samalla koko porukalle ruokaa, niin saimme kaikki vähän syödäksemme pitkää päivää varten. Siskoni laittoi lisäkseni myös morsiustytön kampauksen, ja siskoni luokkakaveri oli laittamassa siskoni ja ystäväkaason sekä äitini hiukset. Kaikki saivat osansa kaunistautumisesta =D

Itselleni kävi itse asiassa vähän nolosti, saman tien kun kaasoni sai hääpukuni päälle kauniisti nyöritettynä, huomasin että olin unohtanut käydä vessassa ennen aloittamista! Tulipa heti sitten aamulla harjoiteltua hääpuvussa vessaan ahtautumista ^_^'

Hieman myöhässä aikataulusta olimme valmiita, ja oli aika siirtyä Ulvilaan kirkolle, missä siskokaasoni otti hääpotrettimme ja sinä aikana ystäväkaaso koristeli hääautoa bestmanien avustuksella.

lauantai 17. maaliskuuta 2012

Tänään tilaamaan!

Tänään olisi ohjelmassa mennä sovittelemaan ja tilaamaan kaasojen sekä morsiustytön puvut. Menemme isolla porukalla Juhlavaan, ja tytöt pääsevät mitattaviksi ja sovittamaan Alexia designin pukujen kokoja.

Mahdollisesti tilaukseen päätyviä.

Puvuissa on melko pitkä toimitusaika, siksi olemme näin aikaisessa. On sitten mahdollista vielä tehdä muutostöitä, jos ne ovat tarpeen (7-vuotiaan kummitytön kohdalla pituuden kanssa pitää varmaan ainakin vielä vekslailla).

Sitä on itsekin ihan tohkeissaan vaikka sovittelu ei itseä koskekaan! =D

torstai 10. marraskuuta 2011

Kaasot ja morsiustyttö

Häidemme avustajia "minun puoleltani" tulee olemaan kaksi kaasoa - pikkusiskoni ja hyvä ystäväni - sekä silloin 6-vuotias kummityttöni.

Pikkusiskoni opiskelee parturi-kampaajaksi, hän siis tulee toteuttamaan hääkampaukseni (ja toivottavasti meikinkin, sitäkin heille opetetaan ja itse olen ihan räppäkäpälä meikkauksen suhteen...). 
Ystäväkaasoni tuntuu ajoittain olevan innostuneempi häistäni kuin itse olen (kohta jo askarrellaan, Maiju! =D), mikä onkin mahtavaa, lähiaikoina hän onkin urakalla patistanut sulhoa nimeämään vihdoin viimein bestmaninsa, ja hänen kiinnostuneisuutensa saa itsenikin ahkerammin suunnittelemaan että on sitten aina jotain kerrottavaa. Ystäväkaaso on myös aikanaan käynyt kanssani saman taidealan koulutuksen, eli voin luottaa hänen esteettiseen silmäänsä ja antaa juhlapaikan koristelun huoletta hänen vastuulleen jos en itse ehdi paikalle hääaamuna.

Kaasojen ja morsiustyttöjen pukeutumista on myös mietitty jo jonkin verran. Hääpukuliikkeeni myy aivan mahtavia Alexia designin juhlapukuja, (joiden hintoja en ole kyllä vielä tiedustellut) joiden valikoimista melko varmasti tulevat puvut sekä morsiustytölle että kaasoille. Mahtavaa tässä olisi se, että kaikkien puvut olisivat saman värisiä, mutta kaasotkin saisivat valita mieleisensä mallin. Molemmat tosin ovat ilmoittaneet, että haluavat polvipituiset puvut, ja muutenkin heidän makunsa on hyvin samantyyppinen.


Morsiustytölle näytin mallistoja viikonloppuna ja hän valitsi suosikikseen tämän puvun.
Kaasojen makua ajatellen kasasin pienen kollaasin Alexian valikoimista, polvimittaisia pukuja oli runsaasti vähemmän kuin pitkiä, mutta oli noissakin valinnanvaraa. Lisäksi monia pukuja oli mahdollista saada erilaisilla korosteväreillä halutessaan.
Vihreän puvun lisäksi kaikille tulee (ivoryn-)valkoiset bolerot, valkoiset kengät ja jonkinlaiset laukut, luultavasti clutchit. Koruasiaa en ole vielä miettinyt.