Näytetään tekstit, joissa on tunniste avustajat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste avustajat. Näytä kaikki tekstit

lauantai 18. elokuuta 2012

Viikko häihin

Hui, häihin enää viikko aikaa! Sulho on tänä aamusti haettu polttareihinsa (tulen siis nukkumaan ensimmäisen yöni yksin kotona yli kahteen vuoteen), pojat pukivat juhlakalun wookieksi ja ja lähtivät rymyämään vuorokaudeksi sinne sun tänne :D

Tulevalla viikolla olisi suunnitelmissa postailla päivittäin vähän päiväkirjamaisesti, sen mukaan ihan miten ehtii. Aika hyvällä mallilla ovat jo asiat, jonkin verran on pientä sälää hankittavana ja joitain pieniä askarteluja vielä jäljellä. Ja runsaasti tulosteltavaa materiaalia.


Sulhon polttareista tulikin mieleen, etten sitten koskaan julkaissut kuvamateriaalia omista polttareistani. Tässä muutamia fiilistelykuvia, päivän aikana tuli mm. pelattua paintballia, lauleskeltua sekä SingStarin että karaoken puitteissa ja kerättyä ohjeita avioliiton varalle Jazz-kadun pyörteistä.

maanantai 16. heinäkuuta 2012

Friends don't let friends drink friends.

Lauantaina heräilin yövuoron jälkeen valmiina lähtemään ystäväkaason ja miesten kanssa viettämään päivää Särkänniemeen. Ovikello soi ja sieltä ilmaantuikin iso lauma tyttöjä, oli polttaripäivän aika! Ja täydellisesti saivatkin minut yllätettyä :D

Polttarirekvisiittaa.
Nerokkaasti kaasoni oli käyttänyt teemana yhtä suosikkisarjaani True Bloodia (hienosti Maijulta, hän kun ei itse sarjaa seuraa!) ja koko seurue oli pukeutunut punamustiin.

Päivän ohjelmana oli aamun aloitus Paintballin pelaamisella, herkuttelua ravintolassa sekä runsaasti karaokea pikkutehtävillä ryyditettynä. Päivä päätettiin yöelämässä Pori Jazzeilla sekä Sedulassa. Hauskaa oli ja valtavasti tytöt olivat nähneet vaivaa. Laajempaa raporttia tulee jahka saan kuvamateriaalia käsiini ^^

lauantai 7. heinäkuuta 2012

Hääkengät vaihtoon ja muita Helsingin löytöjä

Teimme eilen sulhon kanssa päiväseltään shoppailureissun Helsinkiin, puuttuvia hääkamppeita etsimään. Retken varsinainen missio oli mennä ostamaan puvun liivi frakkipalvelu Namista. Olin kuitenkin jättänyt soittovarmistamatta nettisivujen ajantasaisuuden, ja kaipaamaamme liiviä oli vain vuokravalikoimassa jäljellä. Ilman jäätiin siis.

Kaikkea muuta onneksi löytyi.


"Ihan vahingossa" raahasin miehekkeen Bulevardille ja Minna Parikan liikkeeseen. Olen vuosikausia haikaillut Parikan kenkiä itselleni, ja koska ensi viikolla on syntymäpäiväni, sain hyvän syynkin syytää naurettavan suuren rahamäärän yhteen pariin kenkiä (hirmuisesti olisi tehnyt mieli myös samanväristä kirjekuorilaukkua, mutta sain puhuttua järkeä itselleni...).

Koska kenkien väri on niin täydellinen, saavat aiemmin hääkengiksi kaavaillut Vivienne Westwoodini jäädä hyllylle odottamaan parempia päiviä.


Ihkaensimmäiset Parikkani ovat siis metallinvihreät ballerinat, joiden nimi on Edith. Olen haikaillut Adidaksen tennareista siivekkäitä kenkiä, mutta kyllä siivekkäät ballerinat veivät voiton ^_^. Nyt pitäisi vain malttaa olla käyttämättä näitä ennen häitä!


Stockmannilta tarttui mukaan neljä upean pullonvihreää kravattia - sulhaselle, kahdelle bestmanille sekä isälleni. Alamme sulhon kanssa jo luopumaan toivosta, että löytäisimme jostakin vihreän puvun liivin. Hyvä kakkosvaihtoehto tuleekin olemaan musta liivi, mikä sekin tulee olemaan kyllä tyylikäs. Onneksi täydellisen väriset kravatit sentään löytyivät.


Viimeinen löytö ei ensin ajateltuna varmaan yhdistyisi mitenkään häihin. Mieheke harrastaa Warhammer 40k -roolipelejä, ja Fazerin kahvilassa lekotellessamme välähti - miksemme laittaisi harrastusfiguureja kakun päälle! En ole millään löytänyt mieleistä hääparia kakun päälle, joten miksemme hyödyntäisi tässäkin harrastuksiamme. Varsinaiset ihmis( tai haltia-, örkki-, kääpiö-....)figuurit ovat kuitenkin sen verran pieniä, että poikkesimme Games Workshoppiin ja ostimme kaksi lohikäärmettä kakkujen päälle.

 Liskoille laitetaan ratsastajat, jotka voivat sitten kuvastaa meitä =D. Mieheke työllistyykin nyt seuraavan puolitoista kuukautta kasaamaan ja maalaamaan lohikäärmeitä sopivan vihreiksi.


Taas saatiin siis muutama murhe pois niskoilta, ja täydelliset hääkengät löytyivät. Ei lainkaan turha reissu siis, vaikka sitä, mitä hakemaan lähdettiin, ei löytynytkään.


lauantai 17. maaliskuuta 2012

Tänään tilaamaan!

Tänään olisi ohjelmassa mennä sovittelemaan ja tilaamaan kaasojen sekä morsiustytön puvut. Menemme isolla porukalla Juhlavaan, ja tytöt pääsevät mitattaviksi ja sovittamaan Alexia designin pukujen kokoja.

Mahdollisesti tilaukseen päätyviä.

Puvuissa on melko pitkä toimitusaika, siksi olemme näin aikaisessa. On sitten mahdollista vielä tehdä muutostöitä, jos ne ovat tarpeen (7-vuotiaan kummitytön kohdalla pituuden kanssa pitää varmaan ainakin vielä vekslailla).

Sitä on itsekin ihan tohkeissaan vaikka sovittelu ei itseä koskekaan! =D

tiistai 13. maaliskuuta 2012

Merlin ja Tiberius
Tässä paistattelevat keväisen aurinkoista päivää assistenttimme, valkoinen on 1,5-vuotias norjalainen metsäkissa nimeltään Merlin (jep, just se Artun velhotoveri), musta on 2-vuotias, rekisteröimätön turkkilainen angora nimeltään Tiberius (James Tiberius Kirkin mukaan). Eli kavereiden kesken Merri ja Tibbe.

Ja miten nämä liittyvät häihin? Mulla on päässäni vahva visio valkoisesta kissasta mustassa solmiossa ja mustasta valkoisessa, ja mukana hääkuvien otossa. Jos nyt ei meidän kanssa potreteissa (vois sopia hyvin, ollaan molemmat yhtä kuvauksellisia kuin etanat), mutta ainakin jotenkin hengessä mukana vaikka eivät juhlimaan pääsekään.

torstai 10. marraskuuta 2011

Kaasot ja morsiustyttö

Häidemme avustajia "minun puoleltani" tulee olemaan kaksi kaasoa - pikkusiskoni ja hyvä ystäväni - sekä silloin 6-vuotias kummityttöni.

Pikkusiskoni opiskelee parturi-kampaajaksi, hän siis tulee toteuttamaan hääkampaukseni (ja toivottavasti meikinkin, sitäkin heille opetetaan ja itse olen ihan räppäkäpälä meikkauksen suhteen...). 
Ystäväkaasoni tuntuu ajoittain olevan innostuneempi häistäni kuin itse olen (kohta jo askarrellaan, Maiju! =D), mikä onkin mahtavaa, lähiaikoina hän onkin urakalla patistanut sulhoa nimeämään vihdoin viimein bestmaninsa, ja hänen kiinnostuneisuutensa saa itsenikin ahkerammin suunnittelemaan että on sitten aina jotain kerrottavaa. Ystäväkaaso on myös aikanaan käynyt kanssani saman taidealan koulutuksen, eli voin luottaa hänen esteettiseen silmäänsä ja antaa juhlapaikan koristelun huoletta hänen vastuulleen jos en itse ehdi paikalle hääaamuna.

Kaasojen ja morsiustyttöjen pukeutumista on myös mietitty jo jonkin verran. Hääpukuliikkeeni myy aivan mahtavia Alexia designin juhlapukuja, (joiden hintoja en ole kyllä vielä tiedustellut) joiden valikoimista melko varmasti tulevat puvut sekä morsiustytölle että kaasoille. Mahtavaa tässä olisi se, että kaikkien puvut olisivat saman värisiä, mutta kaasotkin saisivat valita mieleisensä mallin. Molemmat tosin ovat ilmoittaneet, että haluavat polvipituiset puvut, ja muutenkin heidän makunsa on hyvin samantyyppinen.


Morsiustytölle näytin mallistoja viikonloppuna ja hän valitsi suosikikseen tämän puvun.
Kaasojen makua ajatellen kasasin pienen kollaasin Alexian valikoimista, polvimittaisia pukuja oli runsaasti vähemmän kuin pitkiä, mutta oli noissakin valinnanvaraa. Lisäksi monia pukuja oli mahdollista saada erilaisilla korosteväreillä halutessaan.
Vihreän puvun lisäksi kaikille tulee (ivoryn-)valkoiset bolerot, valkoiset kengät ja jonkinlaiset laukut, luultavasti clutchit. Koruasiaa en ole vielä miettinyt.