Näytetään tekstit, joissa on tunniste hääpuku. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hääpuku. Näytä kaikki tekstit

torstai 30. elokuuta 2012

25.8.2012: Hääkuvaukset

Klo 13.30 hääpäivänä oli aika kerääntyä bestmanien ja kaasojen seurassa kirkolle Ulvilaan. Siskoni otti tuolloin kiitoskorttia ym. tarkoituksia varten potrettikuvia meistä, ja sillä aikaa kaaso toteutti pienimuotoista auton koristelua ja pojat vain säntäilivät edestakaisin =D


Olimme sulhon kanssa jo aiemmin kierrelleet kirkon ympäristössä katselemassa mahdollisia kuvauspaikkoja. Ulvilan keskiaikainen kirkko sijaitsee ihanasti joen tuntumassa, joten otimme kaiken irti jokirannan vehreästä rannasta ja joen ylittävästä sillasta. Tässä kuvituksena joitakin suosikkiotoksiani.


Vähän sain myös hyödyntää photoshoppaus-taitojani. Tuntui nimittäin, että joka kuvassa jomman kumman silmät olivat kiinni! Onneksi otoksia oli paljon, niin oli helppo yhdistää hyvät ilmeet samaan kuvaan =D


Rannassa kieppumisen jälkeen otimme kuvia myös kirkon seinustalla keskenämme ja avustajien kanssa, ja jahka kahdelta vihitty pari oli siirtynyt vieraineen pois tieltä, pääsimme kirkkoon sisälle jännittämään vihkimistä.


Ethän kopioi kuvia =)

perjantai 3. helmikuuta 2012

Otoksia Porin häämessuilta

Viime sunnuntaina tuli käytyä ystäväkaason kanssa häämessuilla täällä Porissa. Väkeä piisasi alusta asti tungokseksi asti, ja näytteilleasettajia olikin runsaasti. Tuli huomattua, että itsellä on jo asiat aika hyvin järjestyksessä, eli monilla näytteilleasettajilla ei "ollut mitään annettavaa." Potentiaalisia hääkuvaajia löytyi pari vaihtoehtoa, ja mahdollinen häämeikkaaja! Tästä lisää mahdollisesti myöhemmin..

Näimme myös yhden hääpukunäytöksen ennen poistumista, ja oli kyllä hienoja pukuja ja kampauksia ja kimppuja! Lisäksi näytöksen malleiksi oli värvätty tanssikoululaisia, ja esityksessä soi erilaisia kappaleita, joiden tahtiin oli ajoittaista tanssahtelua, mukavan erilaista. Tässä muutamia tunnelmakuvia.

Jos pitäisimme maalaishäät, voisin niin nähdä itseni keskimmäisessä puvussa. Ja miljöökuvaukset viljapellossa!

Rakastan violetin puvun pituutta. Mahtava tapa esitellä näyttäviä kenkiä.

Suosikkipukuni näytöksessä, Sincerityä. Jos en omistaisi jo pukua, kävisin sovittamassa! =D

Myös dramaattisia tummia pukuja oli nähtävillä, reunimmainen oikealla oli kaasoni suosikki.


Kaasomekkoja, lyhyitä oli ikävän vähän. Vasemman reunan vihreä sävy <3

Vinkkejä myös sulhaspukeutumiseen. Taidamme edelleen olla perinteisen puvun kannalla.


Samaisena messupäivänä tuli myös askarreltua taas iso kasa kutsukortteja ja vietettyä muutenkin laatuaikaa kaason kanssa. Vähän kyllä mietiskeltiin, että miten miehet todella viihtyvät häämessuilla, me molemmat koimme tapahtuman niin tyttöelämykseksi, ja ainakin oma sulhoni olisi suoraan sanottuna kärsinyt jos tuonne olisi raahattu =D

torstai 20. lokakuuta 2011

Minun pukuni

Tänään tuli siis ostettua hääpuku. Minähän olin jo päättänyt, minkä puvun ostaisin, mutta nähtyäni että Juhlavassa on tämän kuun ajan tämän vuoden hääpukujen alennusmyynti, oli ensin pakko kokeilla alennuspukuja. Ja sieltähän se minun pukuni sitten löytyi =). Puku on Sincerityn malli 4532, ja se oli 30 prosentin alennuksessa.

Kuvia koko puvusta(, uteliaasta kissasta) ja yksityiskohdista.


Ostin puvun siis Porissa sijaitsevasta pukuliike Juhlavasta. Tänään koulupäiväni jälkeen tepsuttelin liikkeeseen ja kysyin tiskillä tulisiko varata sovitusaika vai miten. Sillä hetkellä ei ollut toista asiakasta, niin pääsin saman tien sovittelemaan!
Ainoat vaatimukseni puvusta olivat, että sen tulisi alennettuna maksaa vähemmän kuin etukäteen miettimäni Nixan puku, joka olisi maksanut n.  630 euroa, ja lisäksi puvussa tulisi olla muhkea helma ja selkeä, korkealla oleva vyötärö (hävittämään jenkkakahvojani ja pömppömahaani =D ).



Minua palveleva myyjä olikin todella mukava, ja kantoi eteeni runsaasti pukuja, joita sain sovittaa. Myyjä myös uskalsi sanoa oman mielipiteensä puvuista, mitä olen aiemmin kaivannut! Hän myös uskaltautui arvostelemaan kevyesti etukäteen miettimääni Nixaa, kertoi niiden olevan heikompaa, "heppoisempaa" laatua kuin puvut joita nyt sovittelin. Tämä oli mielestäni hienoa, ottaen huomioon että hekin myyvät kyseistä merkkiä.
Kertoessani, että olin haikaillut vihreällä korostusvärillä varustettua pukua, hän myös antoi vinkkejä, miten voin itse hakea Nauhasta ja Napista tekstiili-liimaa sekä koristekiviä ja näillä siis itse tuunailla pukuun väriä halutessani. Ellen siis halua ompelijan muokkauksia.

Kaiken kaikkiaan olin siis hyvin tyytyväinen Juhlavan palveluun. Sain nyt tuoda puvun kotiin (treenata sen pukemista ja sen kanssa vessassa käymistä, ym...) ja sitten ensi keväänä, toukokuussa, vien puvun takaisin Juhlavaan, jolloin siihen tehdään tarvittavat muutostyöt. Puku oli inan liian pitkä, ja lisäksi haluan laahuksen ylös. Myös rintamuksesta pitää hieman ottaa sivuilta sisään. Näiden muutostöiden hinnaksi myyjä arvioi noin 100 euroa.
Puvusta maksoin alennuksen jälkeen 508 euroa, eli kaiken kaikkiaan muutoksineen puku tulee edullisemmaksi kuin aikaisemmin ajattelemani Nixa!

Alla vielä Sincerityn kuvat puvusta. Pukuun kuuluu lähikuvassa näkyvät olkaimet, jotka saa halutessaan irti. Uskoisin, että itse jätänkin ne pois.

Ostin hääpuvun!

Joka ei ole se mikä oli suunnitelmissa, siunattu Juhlavan alennusmyynnit. To be continued ^^...

keskiviikko 17. elokuuta 2011

Hääpuku löytyi...

... ja se ei luonnollisesti ollut yksikään niistä joita eilen lähdin Helsinkiin sovittelemaan =D

Se vihreäkirjailuinen Nixa designin puku, jota olin kaavaillut, oli malliltaan epäimarteleva ruumiinmallilleni (etenkin näin pönäkässä kunnossa kun parhaillaan olen...). Sain kuitenkin morsiuspukuliikkeessä tietää, että kaikkia kirjailtuja pukuja saa myös vihreällä kirjailulla!

Ja se unelmien puku näytti tältä


No okei, pitää ottaa huomioon pari lieventävää tekijää:
- sovituspuku oli kokoa 50, eli aivan liian iso. Ja sen näkee
- tuleva morsian painaa tällä hetkellä ainakin 10 kiloa liikaa. Working on it..
- rintaliiviolkaimet eivät kuulu näkyviin =D
- ja sovitettu puku ei luonnollisesti ollut vihreillä kirjailuilla..

Mutta sitä peilistä tuijotellessa näki mielessään sen, miltä puku tulee näyttämään oikean kokoisena. Ja helma oli ihanan muhkea, kerta kaikkiaan rakastuin pukuun, johon en ollut nettiä selatessa kiinnittänyt ollenkaan huomiota.


Kuvassa vasemmalla siis Suomen pukuvuokraamon sivuilla näkyvä promokuva, jota en siis ollut noteerannut vääränvärisenä lainkaan. Muokkailin itse kuvaan kirjailut vihreiksi, että saisi edes jotain aavistusta. Ja tykkään <3

Joten, tämän puvun tulen tilaamaan marras- joulukuun vaihteessa kotikaupunkini hääliikkeeseen, juuri ennen kuin Nixan vuoden 2011 puvut poistuvat valikoimista.

torstai 28. heinäkuuta 2011

Lisää hääpukutuskailua

Olen saanut potentiaaliset kiinalaiset hääpukuvaihtoehdot rajattua kahteen vaihtoehtoon, mutta nyt en kykene päättämään kumman todella haluan!


Mielipiteitä? Molemmat siis tietysti vihreällä korostevärillä.

lauantai 16. heinäkuuta 2011

Se Oikea... hääpuku

Päätettyämme teemaväriksi vihreän, aloin saman tien haromaan hiuksiani tuskaisena. Kyllä, vihreä on lempivärini, mikään muu ei ole edes vaihtoehto. Tuskaa vain aiheuttaa vihreäkorosteisten hääpukujen tarjonta. Olen löytänyt KAKSI kivaa...


Tämä on tämänhetkinen ykkösvaihtoehto, Nixa designin ihanan yksinkertainen puku, jota olen itse asiassa jo ensi kuussa menossa sovittamaankin. Hieman kuitenkin mietityttää jo nyt, että onko puku makuuni liiankin yksinkertainen, ja miten tuollainen yläosaleikkaus minulle sopisi.



Toinen potentiaalinen vaihtoehto on tämä Alfred Angelon upealla laahuksella varustettu puku. Tässä on kuitenkin useampikin ongelma; puvun etuosa on melko tylsä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ja en suuremmin välitä laahuksista, uskon että vain kompastuisin sellaiseen =D, ja tässä puvussa se juju on kuitenkin nimenomaan laahuksessa.

Kolmas potentiaalinen vaihtoehto, myöskin budjetille epäystävällisin, olisi teettää mieleinen puku. Sitä vaihtoehtoa varten kasasin (jälleen) pienen kollaasin.



Kelttiteemaamme sopivasti jotkin kevyet pienesti överit hihat olisivat kivat. Kevyemmät tosin kuin tuossa melko autenttisen näköisessä keskiaikaisessa puvussa. Pidin hirmuisesti prinsessa Victorian puvusta, ja erityisesti sen yläosasta. Tuollainen kaula-aukko voisi toimia minun ruumiinrakenteellani kivasti, ja uumaa korostava vyö voisi kaivaa sen vyötärön paremmin esiin. Tuon tyyppisessä mekosssa voisi laittaa Nixan puvun tyylisiä kirjailuja kiipeämään helmasta ylöspäin.

Kolmas kollaasissa esiintyvä puku on myös ihana, joskin aivan liian vihreä, tarkoitus on kuitenkin pukeutua valkoiseen pukuun. Harsomaiset päällikerrokset kuitenkin ovat mahtavia.

Kollaasiin ymppäsin kuvan myös potentiaalisesta tiarasta. Helmiä, kelttikuvioita... Mitäs sanotte, onko liian överi? En ole itsekään aivan vakuuttunut haluanko ylipäätään tiaraa, mutta jos sellaisen hankin, niin tuo on ykkösvaihtoehto. Tiara on kelttikorujen valikoimaa.