On se onni, että olen lomalla. Jos ei olisi runsaasti vapaa-aikaa laiskotella, ei tulisi kyllä häävalmisteluista mitään. Tänään laiskottelun lomassa on tullut tehtyä pöytäkyltit valmiiksi (niistä esittelykuvaa ehkä huomenna, tuli jo niin pimeää ettei saanut otettua) sekä haettua uudelleen kaikki musiikit.
Jaa miksi uudelleen? No, musiikkien toistosta vastaava seremoniamestari kertoili meille mitä laatua kappaleiden tulisi olla, millaisia luonnollisesti oli noin viisi kaikista haetuista kappaleista. Joten tänään on sitten haettu uudelleen kaikki biisit laadukkaampina -_-
Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit
maanantai 20. elokuuta 2012
perjantai 13. heinäkuuta 2012
Rock of Ages soittolistalle
Ihastuin täysillä tällä hetkellä Finnkinon kuukauden elokuvana pyörivään Rock of Ages -musikaaliin. Sen seurauksena sitä on päätymässä runsain määrin hääsoittolistalle fiilisteltäväksi.
Tässä yksi suloisimmista kappaleista perjantai-illan fiilistelyyn
Tässä yksi suloisimmista kappaleista perjantai-illan fiilistelyyn
lauantai 19. toukokuuta 2012
Tervehdys pitkästä aikaa!
Kevään kiireet alkavat helpottaa (Skotlanti oli mahtava!), ensi viikolla on lukuvuoden viimeinen tentti ja sitten koittaakin kesätyön ilot ja ehtii taas paneutua häihin suuremmalla tarmolla.
Varastossa onkin muutama postausaihe, pari Skotlannin kauttakin syntyneitä, eli kyllä tämä tästä taas reipastuu.
Kevyenä aloituksena nyt ihanan the Overtonesin musiikkia, tämä artisti päätyy häidemme soittolistalle luultavasti useamman kappaleen edustuksella. Komeita brittimiehiä jotka laulavat rakkaudesta, mikäs sen mukavampaa ;)
Varastossa onkin muutama postausaihe, pari Skotlannin kauttakin syntyneitä, eli kyllä tämä tästä taas reipastuu.
Kevyenä aloituksena nyt ihanan the Overtonesin musiikkia, tämä artisti päätyy häidemme soittolistalle luultavasti useamman kappaleen edustuksella. Komeita brittimiehiä jotka laulavat rakkaudesta, mikäs sen mukavampaa ;)
torstai 22. maaliskuuta 2012
Kirkkomusiikista
Kirkkomusiikin pohdinta on hieman edistynyt, aiemmin olemme osanneet vain tuskailla eri marssien välillä. Nyt on sentään sisääntulomarssi jo valittuna, jos vain kanttori toiveeseeni suostuu.
Valinnakseni (nimenomaan minun, minähän tämän tahtiin joudun tepastelemaan...) on noussut tänä vuonna löytämäni musikaalin dramaattinen tunnusmusiikki. Olen aina ollut suuri musikaalien fani, mutta vasta tänä talvena tutustuin ensi kertaa Oopperan kummitukseen. Ja rakastuin kerta heitolla kieroutuneeseen kummitukseen ja koko tarinaan lauluineen.
Joten sisääntulomarssikseni ehdottomana ykkösena on valikoitunut Phantom of the Opera. Alku on sopivan dramaattinen ja tietää ainakin että kuulostaa hyvältä uruilla ;D. Näytteessä on mukana laulu kun en löytänyt hyvänkuuloista instrumentaalia näin yhtäkkiä. Saattepa kuunnella ihanaista Gerard Butleria kummituksena.
Poistumismusiikki on edelleen auki, meillä tuntuu sulhon kanssa olevan isoja eroja klassisen musiikin mieltymyksissämme. Itse pitäisin eniten jostakin Bachin preludista poistumiseen, sulhon mielestä ne kuulostivat "kummallisilta." Itse en halua mitään kovin kliseistä kuten Mendelsonia. Ainut mikä tällä hetkellä edes hieman miellyttää kumpaakin, on Marko Hakanpään trumpettisävelmä. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta olisi vain mielestäni hienoa käyttää "kuollutta säveltäjää", vanhaa ja legendaarista.
Marssien lisäksi kirkossa tullaan kuulemaan laulua. Eräs ystäväni vuosien takaa on lupautunut laulamaan kirkossa kaksi valitsemaamme kappaletta. Kummankaan sukulaisissa ei ole erityistä musikaalisuutta, joten vieraita on turha yrittää saada veisaamaan kirkossa.
Toisen laulettavan kappaleen olemme jo päättäneet varmaksi, se tulee olemaan virsi numero 462 eli "Soi kunniaksi Luojan."
Alla Samuli Edelmannin tulkitsemana.
Lisäksi olen haikaillut mm. Ismo Alangon Elokuun häävalssia, mutta muitakin vaihtoehtoja pitää vielä harkita.
Millaisia saapumis- ja poistumismusiikkeja muut morsiamet ovat valinneet?
Valinnakseni (nimenomaan minun, minähän tämän tahtiin joudun tepastelemaan...) on noussut tänä vuonna löytämäni musikaalin dramaattinen tunnusmusiikki. Olen aina ollut suuri musikaalien fani, mutta vasta tänä talvena tutustuin ensi kertaa Oopperan kummitukseen. Ja rakastuin kerta heitolla kieroutuneeseen kummitukseen ja koko tarinaan lauluineen.
Joten sisääntulomarssikseni ehdottomana ykkösena on valikoitunut Phantom of the Opera. Alku on sopivan dramaattinen ja tietää ainakin että kuulostaa hyvältä uruilla ;D. Näytteessä on mukana laulu kun en löytänyt hyvänkuuloista instrumentaalia näin yhtäkkiä. Saattepa kuunnella ihanaista Gerard Butleria kummituksena.
Poistumismusiikki on edelleen auki, meillä tuntuu sulhon kanssa olevan isoja eroja klassisen musiikin mieltymyksissämme. Itse pitäisin eniten jostakin Bachin preludista poistumiseen, sulhon mielestä ne kuulostivat "kummallisilta." Itse en halua mitään kovin kliseistä kuten Mendelsonia. Ainut mikä tällä hetkellä edes hieman miellyttää kumpaakin, on Marko Hakanpään trumpettisävelmä. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta olisi vain mielestäni hienoa käyttää "kuollutta säveltäjää", vanhaa ja legendaarista.
Marssien lisäksi kirkossa tullaan kuulemaan laulua. Eräs ystäväni vuosien takaa on lupautunut laulamaan kirkossa kaksi valitsemaamme kappaletta. Kummankaan sukulaisissa ei ole erityistä musikaalisuutta, joten vieraita on turha yrittää saada veisaamaan kirkossa.
Toisen laulettavan kappaleen olemme jo päättäneet varmaksi, se tulee olemaan virsi numero 462 eli "Soi kunniaksi Luojan."
Alla Samuli Edelmannin tulkitsemana.
Lisäksi olen haikaillut mm. Ismo Alangon Elokuun häävalssia, mutta muitakin vaihtoehtoja pitää vielä harkita.
Millaisia saapumis- ja poistumismusiikkeja muut morsiamet ovat valinneet?
maanantai 7. marraskuuta 2011
Kirkkomusiikki
Muista blogeista inspiroituneena olen mietiskellyt kirkkomusiikkia. En pidä mistään "perinteisestä", ja tuttavapariskunnalla muutama vuosi sitten oli häämarssinaan Star Warsin Imperial March. Tästä inspiroituneena pyörin YouTubessa, ja löytyi vaikka mitä kivaa! Tulee ihan valinnanvaikeus..
Ensimmäisenä tällaisen Harry Potter-fanaatikon ehdoton valinta
Seuraava leffatune voisi olla toteutukseltaan toimivin
Ja koska nyt yksinkertaisesti rakastan Star Warsia, voisi tämä olla mukavan morsianmainen
Lord of the Rings on myös ystävä monen vuoden takaa, ja harva asia on niin kaunista kuin LotRin soundtrack.
Ensimmäisenä tällaisen Harry Potter-fanaatikon ehdoton valinta
Seuraava leffatune voisi olla toteutukseltaan toimivin
Ja koska nyt yksinkertaisesti rakastan Star Warsia, voisi tämä olla mukavan morsianmainen
Lord of the Rings on myös ystävä monen vuoden takaa, ja harva asia on niin kaunista kuin LotRin soundtrack.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)