perjantai 10. helmikuuta 2012

Elämäni hajuvedet

Häiden lähestyessä olen mietiskellyt - kuten muutkin hääbloggaajat - mahdollista uuden hajuveden tarvetta. Olen melko vähän käyttänyt hajuvesiä, ja vakiintunut aina pitkäksi aikaa siihen tiettyyn suosikkiini. 



Ihkaensimmäinen hajuveteni oli Lacosten Pour femme, jonka mummuni osti aikanaan lahjaksi Ruotsin risteilyltä, elettiin vielä markka-aikaa. Omistan kyseisen pullon edelleen (haju ei ole mennyt huonoksi!), ja edelleen pidän tuoksusta kovasti. Monet teinivuosien suosikkituoksut eivät enää miellytä, mutta ihana Lacosteni on ja pysyy ihanana. 
 
 
Toisen hajuvesirakkauteni löysin ammattikouluaikoinani. Visuaalisena ihmisenä ihastuin suunnattomasti Emporio Armanin diamonds -tuoksun tv-mainokseen, sitä kautta päädyin haistelemaan tuoksua kemppariosastoille, ja viimein ostin pullon itselleni ollessani vaihdossa Tartossa, Etelä-Virossa. Ja myös tähän tuoksuun olen edelleen rakastunut, vielä yli neljän vuoden käytön jälkeen.


Viime syksynä ihanainen Emma Watson päätyi Lancomen Midnight Rosen mainoskasvoksi, ja kiinnitti huomioni tuoksuun. Puoli vuotta kävinkin aina Sokokselle sattuessani kyllästämässä takkini ja huivini tuoksulla, ja sitten viimein joulun jälkeisissä alennusmyynneissä kannoin tuoksun kotiin. Ja nykyisin holvaan tätä tuoksua niin paljon ylleni, että lähipiirin herkimmät jo varmasti kärsivät! (saatan jopa joutua ostamaan toukokuussa jo uuden pullon lennellessäni Skotlantiin, niin nopeasti pikkupullo tuntuu hupenevan..)



Olen siis varsin hidas "kyllästymään" tuoksuihin, mutta häitä varten voisi kyllä olla ihanaa hankkia uusi, kyseiseen päivään leimautuva tuoksu. Ja vähän olen jo kemppareissa kierrellyt tuoksuttelemassa... ^^

Millaisia hääpäivän tuoksuja te muut olette hankkineet/harkinneet? Tykkääkö joku "Marry me"-tuoksusta (omaan nenääni kyseinen haju ei sovi yhtään)?

2 kommenttia:

  1. Itse olen ihastunut DKNY Golden delicious:iin. Sulho valitsi tämän tuoksun, joten plussana on että hänkin pitää siitä :)

    VastaaPoista
  2. Hajuvesihullu ilmoittautuu, hih! Yksi omista suosikeistani on Elisabet Ardenin Red Door. Olen huomannut että hajuvesiin liittyy paljon muistoja ja fiiliksiä. Jos olen käyttänyt jotain tuoksua jossain tilanteessa, tuo tilanne ja siihen liittyvät tunteet saattavat palautua mieleeni joka kerta kun samaa tuoksua käytän! Ja tämä toimii ainakin minulla sekä kivoihin että vähemmän kivoihin muistoihin liittyen.

    VastaaPoista