lauantai 24. syyskuuta 2011

Häämenu

Vihdoin jotain varmistumassa, nimittäin häiden se tärkein juttu hääparin mielestä, ruokatarjoilu! Catering-firmaksi on vahvistumassa todella ystävällisesti kommunikoinut Karhufest, joka ihanasti vielä tukee lähiruokakulttuuria. 

Ja se menu tulee olemaan:

sillikaviaaria saaristolaisleivältä
valkosipulisilakoita
tyrnigraavattua lohta
keitettyjä perunoita
yrttimarinoitua kalkkunanrintaa ja mustaherukkahyytelöä
kermaista broiler-pastasalaattia
tomaatti-halloumisalaattia
vihreää salaattia
valkosipulikastiketta
raparperivinaigrettea
leipää ja levitteitä

konjakissa haudutettua porsaanfileetä
riistapyöryköitä Karhulinnan tapaan
pippurijuustokastiketta
kalkkunanfileetä chili-suklaakastikkeella
kermaperunoita
hunajassa paahdettuja luomujuureksia

Kuulostaa ihanan erikoiselta ja silti herkulliselta! Odotan jo innolla, enää 11 kuukautta että pääsee herkkuja maistelemaan ;D

maanantai 19. syyskuuta 2011

Kutsuideointia

Pitkästä aikaa blogin puolella! Lähiaikoina häihin liittyvä tuskastelu on liittynyt pitopalvelun metsästykseen, ja sen kiroamiseen sitten kun kukaan ei vastaa tarjouspyyntö-viesteihin. Mielenkiintoista asiakkaiden hankkimista yhdeltä jos toiselta yritykseltä...

Mukavampaa ajanviettoa on ollut, kun olen miettinyt Photoshopin avustuksella kutsukorttimme tekstin muotoa ja ulkonäköä. Erilaisilla ilmaisilla fonttisivustoilla on tullut pyörittyä (kaikista kivoista kelttityylisistä fonteista puuttuu ääkköset!), ja tällä hetkellä ykkössuosikkina minun ja sulhon mielestä on fontti nimeltään: Dumbledor 1 Wide

Olen melko ihastunut myös fontin nimeen =D

Tässä ulkonäkönäytettä siitä, ja samalla melko varma kutsuteksti.


Ihana monogrammi on kotoisin täältä
Kutsutekstin idea taas löytyi naimisiin.infon foorumeilta, voin sanoa että oli työn ja tuskan takana löytää jotain mieleistä, kun mitään turhan muodollista emme kaipaa ja runoiluista en tykkää yhtään.

Ylläolevan kutsun lisäksi tulee siis lisäinfolappunen sekä kartta kirkosta juhlapaikalle. Kartta tulee olemaan työläin, sillä haluan piirtää sen itse enkä vain käyttää google mapsia. Olenkin jo kuvahaun avustuksella löytänyt hienoja inspiraatiokuvia karttaa varten, nyt pitäisi vain alkaa piirtämään. Allaolevista inspiraatiokuvista pidän eniten alimmaisesta.

lauantai 3. syyskuuta 2011

Kenkiä kenkiä...

Edelleen vain pohdiskelen saman asian, eli hääkenkien tiimoilla. Mikä on sinäänsä hassua, koska kenkiä ei tule paljon näkymään helmojen alta =D
Olen vain tullut tunnetuksi kenkäfriikkinä, joten luonnollisesti tähän yksityiskohtaan tulee panostaa.

Vakuuttunut olen siitä, että hääkenkien tulee olla ensimmäiset "designer"-kenkäni. Ja että tahdon niiden olevat ballerina-malliset.
Miellyttävin vaihtoehto, mihin olen törmännyt, on ihanan omituinen Vivienne Westwood. Kengät ovat kohtuuhintaisia, omaperäisiä, ja suurimmaksi osaksi kumisia.

Mitäs sanotte näistä, tämän hetken suosikeistani?

kuva: google kuvahaku

torstai 25. elokuuta 2011

-1!

Tänä hetkenä vuoden päästä olen jo naimisissa ja toivottavasti juhlat ovat ohi!



Tänään on juhlittu miehekkeen synttäreitä, joten ajatuksia häille ei ole kummemmin tällä viikolla riittänyt. Viikonloppuakin mennään viettämään venetsialaisten merkeissä tulevan anopin ja apen kesämökille, palailen blogin ääreen sitten kun kiireily vähän helpottaa.

Kutsukorttiaskartelun tiimoilta ainakin olisi vähän rustattavaa...

kuva: we heart it

tiistai 23. elokuuta 2011

Postin mukana tänään

Tänään saapui viime viikolla tekemäni tilaus Ullan unelmaan. Sekalaisten tarjoustuotteiden mukana tuli myös (normaalihintaista) tavaraa häitä varten.


Nimittäin tuleva kakkuteline! Koska suunnitelmissa on tehdä hääkakku itse, myös telineelle oli tarvetta. Telineitä oli myös mahdollista vuokrata, mutta koska se ei ollut mikään mahdottoman hintainen, totesin että on kivampi ostaa ihan omaksi, saa sitten talven aikana treenailla tuohon suoraan kokoja ja muuta.

Suosittelen muuten vilpittömästi Ullan unelmaa, nopea toimitus ja hyvän oloinen verkkokauppa.

keskiviikko 17. elokuuta 2011

Hääpuku löytyi...

... ja se ei luonnollisesti ollut yksikään niistä joita eilen lähdin Helsinkiin sovittelemaan =D

Se vihreäkirjailuinen Nixa designin puku, jota olin kaavaillut, oli malliltaan epäimarteleva ruumiinmallilleni (etenkin näin pönäkässä kunnossa kun parhaillaan olen...). Sain kuitenkin morsiuspukuliikkeessä tietää, että kaikkia kirjailtuja pukuja saa myös vihreällä kirjailulla!

Ja se unelmien puku näytti tältä


No okei, pitää ottaa huomioon pari lieventävää tekijää:
- sovituspuku oli kokoa 50, eli aivan liian iso. Ja sen näkee
- tuleva morsian painaa tällä hetkellä ainakin 10 kiloa liikaa. Working on it..
- rintaliiviolkaimet eivät kuulu näkyviin =D
- ja sovitettu puku ei luonnollisesti ollut vihreillä kirjailuilla..

Mutta sitä peilistä tuijotellessa näki mielessään sen, miltä puku tulee näyttämään oikean kokoisena. Ja helma oli ihanan muhkea, kerta kaikkiaan rakastuin pukuun, johon en ollut nettiä selatessa kiinnittänyt ollenkaan huomiota.


Kuvassa vasemmalla siis Suomen pukuvuokraamon sivuilla näkyvä promokuva, jota en siis ollut noteerannut vääränvärisenä lainkaan. Muokkailin itse kuvaan kirjailut vihreiksi, että saisi edes jotain aavistusta. Ja tykkään <3

Joten, tämän puvun tulen tilaamaan marras- joulukuun vaihteessa kotikaupunkini hääliikkeeseen, juuri ennen kuin Nixan vuoden 2011 puvut poistuvat valikoimista.