perjantai 31. elokuuta 2012

Kiitoskortit

Ennen kiitoskorttien tilaamista pyörin hetken aikaa ulkomaisilla sivuilla ihmettelemässä korttivaihtoehtoja. Lopulta päädyin kuitenkin tutun ja turvallisen Ifolorin palveluihin, tilaten 10% alennuksessa olleet perinteiset taitekortit.

Kuvaksi väsäilin tällaisen kollaasin.


torstai 30. elokuuta 2012

25.8.2012: Hääkuvaukset

Klo 13.30 hääpäivänä oli aika kerääntyä bestmanien ja kaasojen seurassa kirkolle Ulvilaan. Siskoni otti tuolloin kiitoskorttia ym. tarkoituksia varten potrettikuvia meistä, ja sillä aikaa kaaso toteutti pienimuotoista auton koristelua ja pojat vain säntäilivät edestakaisin =D


Olimme sulhon kanssa jo aiemmin kierrelleet kirkon ympäristössä katselemassa mahdollisia kuvauspaikkoja. Ulvilan keskiaikainen kirkko sijaitsee ihanasti joen tuntumassa, joten otimme kaiken irti jokirannan vehreästä rannasta ja joen ylittävästä sillasta. Tässä kuvituksena joitakin suosikkiotoksiani.


Vähän sain myös hyödyntää photoshoppaus-taitojani. Tuntui nimittäin, että joka kuvassa jomman kumman silmät olivat kiinni! Onneksi otoksia oli paljon, niin oli helppo yhdistää hyvät ilmeet samaan kuvaan =D


Rannassa kieppumisen jälkeen otimme kuvia myös kirkon seinustalla keskenämme ja avustajien kanssa, ja jahka kahdelta vihitty pari oli siirtynyt vieraineen pois tieltä, pääsimme kirkkoon sisälle jännittämään vihkimistä.


Ethän kopioi kuvia =)

keskiviikko 29. elokuuta 2012

25.8.2012: Hääpäivän aamu

Aika alkaa tarinointi hääpäivästä. Emme ole vielä saaneet päivän dokumentaarista kuvamateriaalia, mutta ainakin valmisteluista voin jo kirjoitella :)

Herätyskello soi aamulla kahdeksalta, ja suihkureissun jälkeen lähdimme sulhasen kanssa vielä viemään viimeisiä koristeita juhlapaikalle. Pääasiallinen koristelu oli tehty edellisenä iltana, mutta esim. wc:iden ovien kyltit olivat vielä jääneet matkasta.
Juuri kun äitini saapui tuomaan pikkuleipiä illan kahvipöytää varten, oli minun aikani lähteä juhlapaikalta Porista vanhalle kotipaikkakunnalleni Nakkilaan meikattavaksi. Sulho jäi juhlapaikalle vastaanottamaan pitopalvelua sekä sekoittamaan booleja valmiiksi. Mieheke oli sopinut menevänsä puolen päivän aikaan veli-bestmanin kanssa heidän kotipaikkaansa Ulvilaan valmistautumaan.

Meikissä odotti yllätys, meikkaaja ei ollutkaan puodin omistaja, vaan hänellä töissä oleva tyttönen - joka sattui olemaan luokkakaverini ala-asteella! Olikin ihan mukava vaihtaa hiukan kuulumisia meikkailun lomassa. Olin toivonut meikistä melko luonnollista, ihan vain siksi kun en normaalisti meikkaa ollenkaan. Silmämeikistä tehtiin voimakkaampi, mutta muuten sain toivomani lookin.

Morsiustyttö äiteineen sekä ystäväkaaso laittautumassa.
Yhdentoista aikaan olin valmis, ja oli aika siirtyä kotiin, siskokaasoni kammattavaksi ja ystäväkaason puettavaksi. Äitini teki samalla koko porukalle ruokaa, niin saimme kaikki vähän syödäksemme pitkää päivää varten. Siskoni laittoi lisäkseni myös morsiustytön kampauksen, ja siskoni luokkakaveri oli laittamassa siskoni ja ystäväkaason sekä äitini hiukset. Kaikki saivat osansa kaunistautumisesta =D

Itselleni kävi itse asiassa vähän nolosti, saman tien kun kaasoni sai hääpukuni päälle kauniisti nyöritettynä, huomasin että olin unohtanut käydä vessassa ennen aloittamista! Tulipa heti sitten aamulla harjoiteltua hääpuvussa vessaan ahtautumista ^_^'

Hieman myöhässä aikataulusta olimme valmiita, ja oli aika siirtyä Ulvilaan kirkolle, missä siskokaasoni otti hääpotrettimme ja sinä aikana ystäväkaaso koristeli hääautoa bestmanien avustuksella.

sunnuntai 26. elokuuta 2012

"That's right, I'm no longer a bride, I'll never be a bride again. Now, I'm just someone's wife."

Terveisiä avioperheestä! Hääyöreissulta Tampereelta kotiuduttu ja hääpaketit ja -kirjekuoret avattua, jännää touhua. Täytyy kyllä kaikki palkita hienoilla kiitoskorteilla =D

Tarkempaa kuvausta eilispäivältä luvassa jahka saadaan kuvamateriaalia meille päin, isäni Facebook-sivulta nappasin kuitenkin iloksenne kuvan hääkakustamme. Voi sanoa, että oli kyllä kaiken vaivansa arvoinen kakku, sai paljon kehuja ja ihailua osakseen ^^



perjantai 24. elokuuta 2012

Huomenna se päivä koittaa!

Väsynyt morsian täällä hei, ja vähän olisi vielä hommia jäljellä. Koko päivänä ei ole kerinnyt syömään kuin palan pannukakkua, mutta nyt on juhlapaikka koristeltu ja hääkakut odottavat jääkaapissa huomista herkuttelua.


Palaillaan häiden osalta melkovarmaan aikaisintaan sunnuntai-illalla, nyt olisi aika kaunistautua ja nauttia sydämemme kyllyydestä, ja sitten vielä viettää ihana hääyö Tampereen Cumulus Koskilinnassa ^^


torstai 23. elokuuta 2012

2 yötä

Hui, ylihuomenna tähän aikaan häät alkavat olla jo ohi!

Nyt vielä piisasi valmisteltavaa. Aamupäivästä askartelua...

Kunhan ensin saatiin kuokkija pois..
...syntyi kasa kirkko-ohjelmia 


Kirkko-ohjelmien lisäksi perehdyin hääauton koristelun saloihin. Ostin viime viikolla Sinellistä lastusatiininauhaa, mutta nyt törmäsinkin foorumeilla kommentteihin, että kyseinen nauha voi tuulessa auton kyljellä liikkuessa naarmuttaa autoa. Onko jollakin kokemuksia tästä..?

Väsäilin sitten vain kasan ruusukkeen yritelmiä.


Kun mieheke vapautui koulusta, lähdimme hakemaan avainta juhlapaikalle. Ja saimme erittäin hyviä uutisia: pääsemmekin jo huomenna koristelemaan juhlatilan! Alun perin koristelun piti olla mahdollista vasta lauantaiaamulla, mutta tämä helpottaa aikatauluja huomattavasti. Tänään illalla olimmekin bestmanien avustuksella jo järjestämässä pöydät haluamaamme muotoon, huomenillalla on sitten hyvä levitettyjen liinojen päälle alkaa koristella.

keskiviikko 22. elokuuta 2012

3 yötä

Tänään täytyi mennä kouluun. Ja sen jälkeen shoppailin vähän hääsälää - korin kirkko-ohjelmia varten, kyniä vieraskirjakortteja varten sekä kaasoille hartiahuivit. Huomiselle jäi vielä ostettavaksi sateenvarjot - tämän hetken sääennustuksen mukaan näyttäisivät olevan tarpeen....

Lisäksi siskokaasoni teki tänään ripsipidennykseni häitä varten, ja sain vielä varattua manikyyriajankin! Tosin aika on juuri ennen kakkujen väkertämistä, katsotaan miten käy kynsien ^_^'

Huomenna sitten edessä vielä iso kasa askartelua sekä juhlapaikan avaimien nouto.