sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Käsiohjelma juhlaan

Vaikka paikkakorttien muoto onkin vielä päättämättä, ja hääkarkit onnettomasti vaiheessa, olen kuitenkin jotain saanut aikaiseksi häiden pöytäkoristelun suhteen.

En pidä perinteisistä kolmion mallisista, pöydällä pystyssä tonottavista ohjelmatiedotteista. Tästä syystä tuli lähdettyä tekemään vähän vaikeamman kautta, jokaiselle henkilökohtainen "käsiohjelma." Hirmuisasti pikkuesitteillä ei ole informatiivista arvoa, mutta ovatpahan sieviä!

Etukansi.


Käsiohjelmassa on kansineen kahdeksan sivua, eli kaksi kaksinkerroin taitettua arkkia. Ohjelma on kooltaan neljäsosa a4:sta eli noin postikortin kokoinen.

Ensimmäinen aukeama.

Kun vihkosen avaa, ensimmäisellä aukeamalla on vain Arwen Iltatähden siteeraus. Päästin tyhjää tilaa rakastavan esteettisen silmäni kunnolla vauhtiin käsiohjelmaa väsäillessäni ^^'

Keskiaukeama.

Keskiaukeamalta löytyy juhlapäivän menu, sekä hää"logoksemme" muodostunut siivekäs avain. Se on muuten alunperin peräisin weddingchicksien ilmaisgrafiikoista.

Kolmas aukeama.

Viimeiseltä sivulta löytyy sitten karkea ohjelma, joka antaakin lähinnä osviittaa illan kulusta vierailla varsinaisen informaation sijaan.

Takakansi.

Takakannesta löytyy Edward Cullenin sitaatti Eclipse-kirjasta. Olisin halunnut kumpaankin sitaattiin merkitä, kuka sen on sanonut ja missä, mutta miehekkeellä on niin vahva inhohäpeä Twilight-saagaan liittyen ettei sen lähdettä saanut mainita. Vaikka sitaatti kuulemma kiva olikin =D.



Lisäksi olemme jo jonkin aikaa sitten hakeneet ruokaservetit tukusta. Alun perin menimme hakemaan Dunin kangasta jäljitteleviä, valkoisia servettejä. Löytyi kuitenkin niin kivan vihreitä kuviollisia, että päädyimmekin hankkimaan servetit teemavärin mukaisesti. Onneksi pöytäliinat tulevat olemaan valkoiset, niin ei tule (toivottavasti) vihreän yliannostusta.

Laitan serveteistä kuvia taitteluineen heti kun saan loput hääkarkkirekvisiitat luokseni ja saan karkkipurkit mukaan koeasetelmaan!


perjantai 15. kesäkuuta 2012

Rakkaus, osa III

"Then I realize what it is. It's him. Something about him makes me feel like I am about to fall. Or turn to liquid. Or burst into flames." 
Divergent, Veronica Roth


"So after, when he whispers, "You love me. Real or not real?"
I tell him, "Real."
Catching fire, Suzanne Collins




"I am too bold, 'tis not to me she speaks:
Two of the fairest stars in all the heaven,
Having some business, do entreat her eyes
To twinkle in their spheres till they return.
What if her eyes were there, they in her head?
The brightness of her cheek would shame those stars,
As daylight doth a lamp; her eyes in heaven
Would through the airy region stream so bright
That birds would sing and think it were not night.
See, how she leans her cheek upon her hand!
O, that I were a glove upon that hand,
That I might touch that cheek!"

Romeo and Juliet, William Shakespeare


"I opened my eyes and found his open, too, staring at my face. It made no sense when he looked at me that way. Like I was the prize rather than outrageously lucky winner." 
Breaking Dawn, Stephenie Meyer

keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Löytö juomatarjoiluun

Kuva osoitteesta: unitedwithlove.com

Olemme pitkään jahkailleet, tarjotako häissämme alkoholia vai ei. Ei-näkökanta johtuu lähinnä budjetin rajallisuudesta, kun taas juhlatilaan sisältyvä tyylikäs baaritiski suorastaan vaatii jotain. Niinpä päätimme perustaa jonkinsorttisen mehubaarin, muutamalla erilaisella ja erivärisellä alkoholittomalla boolilla (mahdollisesti asettaen viereen pari vodkapulloa jos joku kaipaa terästystä =D ).

Tänään löysinkin boolien tarjoilua varten ihanan amerikkalaishäiden henkiset tarjoiluastiat, hanalla varustetut lasimaljat. Maljat ovat peräisin Hong Kongista, ja hintaa oli 29,95/kpl eli melko paljon, mutta en voinut vastustaa.

Uudet boolimaljat ja utelias kissa


Nämä kun varustaa kirkkailla mehubooleilla ja kauniilla etiketeillä, niin jo on baaritiskillä piristettä viemässä huomiota alkoholin puutteesta. 

 Täytyy vielä koittaa ehkä saada aikaiseksi spray-maalata maljojen jalat saman kultaisiksi kuin hanat ovat. 

torstai 24. toukokuuta 2012

Enää kolme kuukautta!

Kuva: bridefinds.com

Ensimmäistä kertaa alkaa vähän ahdistamaan tuo sivupalkissa tikittävä, ah-niin-soma laskuri. Kolme kuukautta hääpäivään ja sen sata asiaa tekemättä!

Tällä viikolla on tullut kiroiltua runsaasti kutsukorttien parissa. Mikä älynväläys oli haluta kaikki teksti juuri sen väriselle paperille, ettei sitä löydy mistään, joutuu itse värjäämään paperin ja sitten kiroamaan kun tulostin rynttää värjäyksestä taipuneen paperin... Ja sitten kun sulhaselle esittelee ylpeänä ensimmäistä valmista kutsua, alkaa tekemisprosessiin täysin osallistumaton mies pohtimaan, että onko se nyt kumminkaan oikeanlainen 0_o.

Joo.

Kutsut ovat kuitenkin jo hyvin lähellä valmista, ja lisäksi tällä viikolla kirkon varausta vahvistaessa varmistui myös pappi. Saimme juurikin sen papin ketä olimme kaavailleet ja samalla myös kanttorin puhelinnumeron. Nyt pitäisi vain keskustella sulhon kanssa mitä musiikkeja kirkkoon kaipaisimme, jotta voisi sitten konsultoida kanttoria.

Hääpukuni on jo viety pienennettäväksi (kaaso sai vollottaa ensimmäiset kyyneleensä pukua soviteltaessa) ja sulhaselle, bestmaneille ja morsiamen isällekin on löytynyt oikeansävyisen vihreät kauluspaidat (jotka tosin pitäisi vielä ostaa..).

Että kyllä nämä asiat tässä koko ajan etenevät.

Ehkä oleellisimmat vielä puuttuvat ovat tienvarsiopaskyltit sekä hääkakun päälle tuleva pari. Sekin oli tarkoitus väkertää itse, mutta se oli myös tarkoitus aloittaa tuolla tammikuun tienoilla että.. Niin. Etsy-surffailua edessä siis =D

sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Mission accomplished: Taskukello löytynyt

Aberdeenin reissullamme oli isäntäkoulun puolesta meille järjestetty perinteinen skotlantilainen tapahtuma, Ceilidh. Sitä varten toivottiin, että meillä osallistujilla olisi jotain tartaanikuvioista päällä, joten eksyin paikalliseen, astetta fiinimpään souvenir-kauppaan. Tartaanikuvioisena ostin pari rusetilla varustettua pinniä, mutta lisäksi löysin miehelle häitä varten taskukellon!


Suomesta olinkin jo kelloa etsinyt, mutta täältä löytyi vain sopimattomilla metsästyskuvilla koristeltuja tai ylihintaisia kelloja. Sen sijaan tässä Aberdeenista löytyneessä kellossa on täydellisesti hääteemaamme sopivaa kelttikuviointia (keskellä skotlantilainen symboli) ja hintakin oli budjettiystävällisempi, euroihin muunnettuna kellon hinta on hieman alle 60 euroa.


Kellosta aukeaa molemmilta puolilta luukut (taustaluukun aukeamisen voi estää vain pitämällä kättä edessä) ja sisältä paljastuu kellonajan lisäksi myös kellon koneisto.

Olen kyllä uskomattoman tyytyväinen tähän löytöön, ja myös mieheke hyväksyi kellon =D

Mitäs pidätte?

lauantai 19. toukokuuta 2012

Tervehdys pitkästä aikaa!

Kevään kiireet alkavat helpottaa (Skotlanti oli mahtava!), ensi viikolla on lukuvuoden viimeinen tentti ja sitten koittaakin kesätyön ilot ja ehtii taas paneutua häihin suuremmalla tarmolla.

Varastossa onkin muutama postausaihe, pari Skotlannin kauttakin syntyneitä, eli kyllä tämä tästä taas reipastuu.
Kevyenä aloituksena nyt ihanan the Overtonesin musiikkia, tämä artisti päätyy häidemme soittolistalle luultavasti useamman kappaleen edustuksella. Komeita brittimiehiä jotka laulavat rakkaudesta, mikäs sen mukavampaa ;)


torstai 19. huhtikuuta 2012

Tyven hetki

Tervehdys pitkästä aikaa =). Ei ole paljon tullut blogin puolelle lähiaikoina eksyttyä, koulu ja työharjoittelu on vienyt paljon aikaa ja rentoutuminen on vienyt lopun ajan. Tämän hetken yrittäjyysopintoihin painottuva harjoittelujakso on sisältänyt kaiken muun ohessa runsaasti askartelua, mikä ei hirmuisesti ole houkutellut kutsukorttien pariin. Onneksi ensi viikolle sovimme pitkästä aikaa kaason kanssa askartelutalkoot, niin etenee sekin urakka.


Häät ovat muutenkin painuneet jonkin verran taka-alalle ajatuksissani. Heti häiden jälkeen syksyllä on ohjelmassa kaksi isoa työharjoittelua, kirurgian ja sisätautien osastoilla. Lisäksi koulu painaa päälle opinnäytetyöstressin muodossa. Ja mikä parasta, Erasmus-vaihtohakemukseni hyväksyttiin! Olen lähdössä ensi vuoden alussa kolmeksi kuukaudeksi Lontooseen, joten ymmärrettävästi häät ovat painuneet melko pieneksi yksittäiseksi odotettavaksi asiaksi. (+ olen ensi viikolla lähdössä viikon matkalle Skotlantiin, eli kevätkin on täynnä reissuodotusta.)

Jahka kevät kuitenkin menee ohi ja koulu jää kesätauolle, on koko kesä aikaa yksitoikkoisen työn ohessa alkaa hypettämään vähän häitäkin.
Eli viimeistään kesäkuussa palataan täysipainoisesti hääsuunnittelun pariin!